Quote:
Originally Posted by Guido
Ik meen dat er eens een meeting was, nog niet zo lang geleden, waar ik iemand hoorde zeggen: "Ik ben de enige normale van deze bende."
|
Ok, ik heb mezelf toen misschien niet hélemaal correct voorgesteld.

Hoewel ik vind dat ik ten opzichte van
'deze bende' toch vrij normaal ben.
Quote:
Originally Posted by Guido
Hadden de F1's begin jaren '90 al een houten bodem? En indien ja, dan was het toch een gewone plank en niet de volledige onderkant?"
|
Neen, die hadden nog geen houten plank. Ze hadden wel iets dat er sterk op geleek. Onderstaande foto heb ik van automotiveforums geplukt:
source: http://www.automotiveforums.com/vbul...444745&page=10
Dit is de onderkant van een Mclaren MP4/4 (1988). Het is geen hout, maar het heeft wel zo'n uitzicht.
De wagens in 1991 hadden dit ook nog. Ik heb foto's van de onderkant van een Mclaren MP4/6, een Ferrari 642 en een Willams FW14 en die hebben het allemaal.
Enig probleem is dat deze structuur bij alle teams op een andere plaats zit, en dat ik geen foto's heb van de onderkant van de Tyrrell 020.
Ik weet wel dat de onderkant van een Tyrrell 018 er zo uit ziet:
source: http://www.nelson-motorsports.com/new_page_1.htm
Dat is een 2-delige vloer, net als bij de Tyrrell 020. Op de foto zie je het deel dat onder de motor zit. Onder de cockpit zit een 2de deel, waarvan ik opnieuw geen foto heb.
En op basis van dit alles heb ik dan maar zelf de knoop doorgehakt:
het deel onder de cockpit wordt 'hout' structuur, en het deel onder de motor wordt carbon structuur.
(hetgeen dan weer overeenkomt met de Leyton House uit '89. Gugelmin maakte daarmee immers een salto mortale op Paul Ricard, zodat ik daar ook foto's van de onderkant heb.)