View Single Post
  #2  
Old 29-11-2008, 13:32
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Hallo,
voor de Subaru zou ik Tamiya TS26 Pure White en TS50 Mica Blue gebruiken.
Het geel voor de Seat is TS16 Yellow.

Je kan een volledig overzicht van het Tamiya verfassortiment (en alle andere goodies) vinden op http://www.tamiya.com/english/products/archive.htm.

Let wel op als je de Tamiyaverf en de Humbrol door mekaar gaat gebruiken. Spuit geen Tamiya TS-verf over Humbrol. Tamiya is acrylic en de Humbrol zijn enamels veronderstel ik? Dat vloekt met mekaar en je krijgt er gegarandeerd problemen mee. Je kan wel enamel over acrylic aanbrengen, maar niet andersom!!

Als je niet zeker bent van de kwaliteiten van je verf, dan ben je het veiligst af om altijd verf van eenzelfde soort te gebruiken.

Met welke kits je best kan starten is een heel moeilijke vraag. Veel hangt af van je ervaring op modelbouwvlak, je niveau van handigheid, de snelheid waarmee je dingen oppikt en het inzicht dat je hebt op bepaalde dingen.
In ieder geval is 1/43 al geen makkelijke schaal om mee te beginnen. Probeer eerst eens iets op 1/24 van bv Revell. Dat zijn makkelijke kits, en niet te duur. Om de knepen van het vak onder de knie te krijgen is dat volgens mij ideaal.

Als je nog vragen hebt, vuur maar af.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote