Quote:
Originally Posted by Tom21
Iets wat in het zilver gespoten is, met wat drybrusht ge dat best? Zwart of wit of nog iets anders?
Tom
|
meestal met niks... door middel van drybrushen ga je immers de delen die er wat uitsteken mee accentueren door ze "op te lichten". Met andere woorden, ze van een lichtere kleur te voorzien. Aangezien zilver al een lichte kleur is, zeker niet met zwart.
Maar, als je dan toch aandringt...

Het hangt er eigenlijk van af over welk onderdeel het gaat. Indien het de bodemplaat betreft en je wil er wat meer diepte insteken, kan je best eerst zilver spuiten, de dieper liggende naden van een wash voorzien (wash op basis van sterk verdunde smoke, waarbij de smoke best van hetzelfde type verf is waarmee je straks weer gaat aan- of bijvullen), om daarna de scherpe lijnen van de wash weer wat bij te vullen met zilver, waardoor het lijkt alsof je zilver in zwart overgaat. Als je niet opnieuw bij/aanvult, krijg je wellicht een scherpe aflijnen tussen uwe smoke en het zilver, en dat is te vermijden als je schaduwen wil leggen.
Kijk maar eens om je heen. Een schaduw is nooit een strakke lijn. Allez, als je snapt wat ik bedoel. Daarom dat ik ook denk dat wanneer je gaat aanvullen met zilver enamel, je best ook smoke enamel gebruikt. Of als je acryl smoke gebruikt, kan je bijvoorbeeld acryl zilver of alu gebruiken.
Confused? Ik zou het ook zijn.