Oostenrijk: De Race
1) Wat een race
2) Wat smerig
Laten we beginnen met 1)
Inhaalmanoeuvres, crashes (hopelijk met niet al te zware gevolgen voor Sato), motoren die fik vatten,...spektakel tot aan de Finish. Ik heb genoten, zeker na de voorbije 5 slaapliedjes van het seizoen.
Naar aloude gewoonte:
TOP:
*BARRICHELLO: Prachtig race-weekend. Sinds hij die F2002 onder z'n achterste heeft rijdt hij Schumacher bijna naar huis. Voor mij heeft hij gewonnen.
*Fischella: De Honda-motor heeft snelheid gewonnen, Fischella heeft talent en brengt voor Jordan na een rotdag toch 2 punten binnen. Oververdiend.
*Montoya: Nooit gezien, maar altijd constante factor. Is bijna altijd present op het podium. Is ook de geluksvogel van het weekend, want kon Heidfeld op één haar na ontwijken
*Villeneuve: zonder twijfel dé smaakmaker van dienst. Reed prachtig rond, agressief, snel, enkel die 'snellere' Honda moet nog betrouwbaar leren worden
FLOP:
*MAGISTRALE FLOP: Ferrari. (maar dat laat ik in de protestthread onder discussie) Een schande.
*Schumacher: Kon ook eens de achterkant van een Ferrari bewonderen. Hoog tijd dat hij concurrentie krijgt.
*Sauber: Heidfeld/Massa --> Zelfde probleem ? Wagenevenwicht leek helemaal weg
*Jaguar: Ja dat wisten we natuurlijk al van voor de race
*Panis: 10de opeenvolgende not-Finish....
Tja...knappe spectaculaire race die eindigt met een dégûtante anti-climax.
Op naar Monaco, waar we altijd knappe races mogen verwachten....hopelijk deze keer met de juiste overwinnaar.