View Single Post
Old 08-12-2008, 00:14
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Dan heeft mijn voorkeur toch om LM P1 te schrappen! Kampioen worden van 7 wagens? Ik zou bedanken voor de eer
LMP1 moet volgens mij blijven bestaan. De LMP1-titel is dan misschien wel waardeloos geworden maar het zorgt voor een mooie variatie. De strijd tussen de lichte, wendbare LMP2's en de zwaardere LMP1's was dit jaar om duimen en vingers vanaf te likken. Op sommige circuits was LMP1 in het voordeel, andere dan weer LMP2. Het is net het bestaan van deze twee klasses dat zorgt voor de briljante gevechten die waarvan we dit jaar in de ALMS hebben kunnen genieten.

Ik verkies nog steeds het concept van de ALMS boven dat van de LMS. Geef mij maar kortere races en een aantal stratencircuits doorheen het seizoen. Spa, Monza en Silverstone zijn misschien wel legendarische circuits maar ze leveren vaak minder goede wedstrijden op dan de Noord-Amerikaanse stratencircuits als St.-Petersburg en Detroit. Bovendien zorgt het kortere format van de ALMS voor meer mediabelangstelling.

Daarom heeft de LMS nog enorm veel groeipotentieel volgens mij. Door het aantal wedstrijden te verhogen en de wedstrijdduur in te korten zal men al ver geraken. Normaal zullen de gestegen kosten gecompenseerd worden door de hogere sponsorinkomsten voor teams (dankzij de mediabelangstelling die zal stijgen). Als men dan ook nog eens het showelement wat verhoogt door enkele stratencircuits aan te doen (geen F1-stratencircuits trouwens) zal de LMS een hoge vlucht nemen. Natuurlijk is het misschien wel best om even te wachten tot het ergst van de credit crunch en de komende recessie over is.

Last edited by GT2-R; 08-12-2008 at 00:16.
Reply With Quote