View Single Post
  #6  
Old 09-12-2008, 13:08
pudding1's Avatar
pudding1 pudding1 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2002
Location: Begijnendijk
Posts: 190
skylimit Race 07-12-2008

Onder een flauw zonnetje gingen de kwalificaties van start, en op een nog natte en koude baan
was het niet evident om op de baan te blijven. Bart nam de start en kon rustig de baan verkennen,
na enkele ronden nam ik over en trachtte een goede ronde neer te zetten maar kwam niet verder dan een zevende plaats.

In een ultime poging om de pole positie te bemachtigen ging ik nog snel even pitten om de bandenspanning laten aan te passen
en meteen bij het buitenrijden voelde de wagen al beter aan, maar ik zou me moeten haasten want het doek ging bijna vallen over de kwalificaties!
Bij het opgaan van de start/finishlijn zag ik de bui al aankomen, net te laat om nog een snelle ronde te doen, en waar de meesten in hun laatste ronde
hun tijd nog verbeterde bleven wij staan en strandden op een 13e plaats!

Vastbesloten het in de Race beter te gaan doen nam ik plaats op de pre-grid!
Banden opwarmen tijdens de formatieronde en hup, we zijn vertrokken voor de 200 Miles!
Meteen na de start kon ik enkele plaatsen goedmaken en waren er enkele spannende maar faire gevechten om een plaats.
en zo reed ik na enkele ronden op een 10e plaats.

Onze "Chief Mechanic" Chris had er een erezaak van gemaakt een een mechanish perfecte auto af te leveren en onze "Track Engineer" Wim
had tijdens de kwalificaties al bewezen een geweldige afstelling te hebben gevonden!
De auto voelde na enkele ronden ook beter aan en het ging steeds sneller. De baan begon steeds meer op te drogen en dus moest ik er op letten
geregeld de natte stroken op te zoeken! Na een tiental ronden had ik een 5e plaats bemachtigd en was ik in mijn opmars niet meer te stuiten!
Enkele ronden later reed ik dan ook voor de eerste maal in mijn carriere aan de leiding!

Net toen is het fout beginnen gaan! We beginnen met een geluidsovertreding! 95.1 dB en dus een stop and go. Helaas had het team dit niet gemerkt
en dacht dat ik een rempunt had gemist en daarom door de pits reed (ze hadden beter moeten weten ) enfin dus terug als 7e de baan op en
opnieuw inhalen dan. Na enkele ronden had ik terug de leiderspositie in handen en kwam het pitbord met de melding langer dan gepland te
blijven rijden. Ik begreep de boodschap en duwde nog net iets hader op het gaspedaal, met 4 tot 5 seconden per ronde op de eerste achtervolgers
ging dit de goede kant uit tot... net voorbij de inrit van de pits kreeg ik lekke band links vooraan.
Meteen een hoop scheldwoorden door de auto en aan een slakkegangetje een volledige ronde afmalen, aangekomen aan de villeneuve chicane was
er van rechts afdraaien al niet veel sprake meer, dan nog maar snel een uitstapje door de grindbak........

Enfin... binnengekomen in de pits stond het team klaar om te tanken. Nu moest de beslissing vallen voor sliks of regenbanden ...
In het overleg met m'n collega piloot heb ik er niet aan gedacht te melden van de geluidsovertreding en na de bandenwissel ging hij er ten volle voor.
We waren inmiddels teruggevallen naar een 18e plaats en Bart deed het goed.
In enkele ronden waren we terug 16e ... 15e en het zag er goed uit.
Door mijn stop and go had ik al een pitstop gedaan en met het tanken, piloot en bandenwissel was ook onze 2e stop al gedaan. Racen tot de finish dus.
Bart draaide zeer constante tijden en het zag er goed uit tot... de 2e geluidsovertreding er kwam... binnenkomen, tekenen en over and out!

Teleurstelling alom, het potentieel van de wagen en het team is er, de piloten weten wat ze kunnen en mogen, en dan haal je het toch niet!
Jammer, maar dit is autosport. De winter komt er aan en we gaan hard werken want WE WILL BE BACK ( with a vengeange )

HRT press (Manuel Van Edom)
__________________
The fastest way from A to B is come and ride with me ;-)

www.hrt-racing.be

Last edited by pudding1; 09-12-2008 at 16:50.
Reply With Quote