View Single Post
Old 15-12-2008, 22:48
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Spuiten leek me de enige goeie oplossing. Ik heb dus getracht om met behulp van de decals zoals ze nog op het model zaten een template te snijden. Hoe? Dat is vrij simpel. Je plakt alles af met Tamiya tape, je snijdt met een splinternieuwe exacto voorzichtig langs de naden van de decals die toch een beetje doorschijnen, en je hebt een opening die gespoten kan worden. Je plakt de zijkanten van je nieuwe template goed vol met nog wat extra Tamiya tape, en dan verwijder je de template weer van het model.

Alles voorzichtig proper schuren met grit 1000 en veel water. De gesealde decal moet er af, maar je mag de rest van het spuitwerk immers niet beschadigen. De template kan er daarna weer op (dit is het moeilijkste vanweg de positionering en de mogelijke vervorming) en dan kan gespoten worden.
In mijn geval heb ik de Gulf-oranje kleur gebruikt van Zero Paints. Dat komt vrij goed in de buurt van de verwijderde oranje decal. Er zit trouwens geen ander oranje meer op het model, dus eventueel kleurverschil ga ik ook niet hebben.

Na droogtijd werd alles nog een beetje bijgewerkt, en heel lichtjes opgeschuurd met grit 4000 en 6000.
Zo ziet hij er nu uit:

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC08046.JPG
Views:	722
Size:	130.2 KB
ID:	11969   Click image for larger version

Name:	DSC08047.JPG
Views:	707
Size:	116.7 KB
ID:	11970   Click image for larger version

Name:	DSC08048.JPG