View Single Post
Old 22-12-2008, 15:43
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

een beetje een vreemd verhaal dit. Ik vraag me af voor wie dit verhaal het kwalijkste is.

Wat Ferrari betreft kan ik me best voorstellen dat ze er niks om geven dat er geen gelijke verdeling is van het geld in de F1. Voor een manager als Montezemolo telt er maar 1 ding ... en dat is zoveel mogelijk centen in het schuifje van Ferrari krijgen. Door als eerste een nieuw concorde aggreement te tekenen kregen ze een hoop extra centen in het bakje.

Wat betreft Ecclestone. Ze hadden een grote speler nodig die het concorde aggreement tekent ... en zo de plannen voor een alternatief kampioenschap aan het wankelen brengt. Blijft natuurlijk wel dat de indruk niet mag ontstaan dat de commerciele rechtenhouder de uitslag bepaalt. Artikels als deze doen mijns inziens dan ook geen goed aan Ecclestone.

Overigens lijkt me dit in een commerciële sportwereld een normale gang van zaken ... Het aandeel dat Anderlecht krijgt van het Belgacom TV contract is ook massaal groter dan het aandeel wat bv Tubeke krijgt.

Zolang dat de sportieve actors (Race Directors, ...) onafhankelijk zijn van de commerciele rechthebbenden lijkt me hier geen probleem