Quote:
Originally Posted by Mark
En al helemaal niet aan de successen van Ferrari en Schumacher in het verleden. Elk glans is nu weg! Ze hebben hun succes gekocht. Meer geld voor het jaarlijkse budget en vage steun achter de schermen. Ferrari is niet meer dan een goedkope hoer geweest. Alhoewel, een wipje van 80 miljoen Euro is niet mis
Ik vraag me af welke trots men heeft bij Ferrari? Ja, een deal doen die 80 miljoen extra in het laadje brengt is zakelijk gezien misschien niet slecht. Maar welke eer hebben die mensen? Geen toch?
Om het op ons eigen nivo terug te brengen? Ben je bereid om voor elke werkgever aan de slag te gaan? Ikzelf niet, ook al biedt zo'n werkgever een mega-salaris aan. Wellicht zijn er mensen die minder eer en geweten hebben
Ferrari heeft zich, net als zovelen, schuldig gemaakt aan een graai-cultuur. Ze mogen nu stof happen en schuld bekennen. Benieuwd of ze deze magistrale zet van Bernie positief beantwoorden
Het stukje geeft wel aan dat de afsplitsingsgeruchten van enkele jaren toch serieus geweest moeten zijn. Anders geef je geen 80 miljoen euro uit om iemand zoet te houden of binnen boord te houden.
|
Eventjes remmen Mark

Je begint precies te halucineren van al die hoerenverhalen
Enerzijds vinden we het normaal dat Anderlecht meer geld krijgt uit een TV contract dan Tubeke ... Want Anderlecht draagt veel meer bij aan het imago van het Belgische voetbal dan een grijze muis als Tubeke. Lijkt me logisch.
-------------
Dan zitten we in 2005 in de Formule 1 (dan is deze deal gesloten).
Na 5 jaar dominantie bij de Piloten (M.Schumacher) en 6 jaar bij de constructeurs (Ferrari) lijkt het me logisch dat het imago van Ferrari er beter voor staat dan dat van McLaren.
Het lijkt me normaal dat in een contract dat gaat over commerciële rechten (oa TV) een team dat de afgelopen jaren gedomineerd heeft meer krijgt dan een team zonder prestaties.
-------------
Overigens Ferrari heeft reeds gereageerd en blijft bij het standpunt dat er een betere verdeling van het geld moet komen.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/72547
------------
Misschien moeten sommigen op dit forum eens stoppen met achter elk artikel een groot schandaal te zoeken. Elk team heeft in het verleden zijn schandaaltjes wel eens meegemaakt:
- Ferrari in Oostenrijk
- McLaren met de spionagezaak
Hier is echter geen enkel oorzakelijk verband aangetoond tussen enerzijds een commercieel contract en anderzijds sportieve beslissingen. Overigens durven sportieve beslissingen in sommige gevallen ook wel eens tegen Ferrari uitvallen.
Als er concrete bewijzen zijn zal ik hier op dit forum mee als een van de eersten zijn om er mee een schandaal-sfeer in te brengen ... Die bewijzen of zelfs maar een aanleiding is er momenteel niet
.