View Single Post
Old 24-12-2008, 14:57
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Quote:
Originally Posted by Ferrari rules View Post
Dit zijn enkel woorden van Bernie, wat is er van waar en vooral heeft hij hier bewijzen van!
Indien Bernie dit kan bewijzen ben ik het volkomen met je eens, Mark!
Maar laat ons de beer niet villen voor hij geschoten is hé!
Ferrari geeft in een reactie niet aan dat Bernie gelogen heeft. Lijkt mij voldoende om te kunnen zeggen dat er toch iets aan de hand is.

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Ja, dat is volledig logisch en eerlijk. Daar heb ik geen problemen mee. Een topper krijgt meer voor zijn aanwezigheid dan een krabber. Mijn inziens niet meer dan vrije simpele economische wetten van vraag en aanbod. Het probleem zit hier:
Waarom krijgt de ene winnaar meer dan de andere? De prestatie of het resultaat is toch hetzelfde? Sterker nog, een mindere die wint zou eigenlijk beter gewaardeerd moeten worden dan een betere.
Akkoord. Winnen is winnen en daarvoor moet iedereen gelijk beloond worden.

Quote:
Originally Posted by airco View Post
Overigens ... een leuke quote uit de reactie van DiMontezemolo

Misschien vergissen sommige mensen zich in deze discussie wel van vijand:
  • Ticketprijzen
  • Waarom liever GP's in China en Signapore dan GP's in Europa
Zijn allemaal onderwerpen waar hier op dit forum al menige discussie over gevoerd is.
Mooie poging van Di Montezemolo om de aandacht van die 80 miljoen af te leiden naar andere pijnpunten van de F1.
De ticketprijzen kunnen lager als alle circuits en overheden eens nuchter nadenken en weigeren een verlieslatend evenement te organiseren.
Bernie zal echt niet al zijn GP's in exotische landen organiseren. Daar zijn de prijzen veel lager en zijn winsten dus ook. Verder zijn er minder TV inkomsten want wie staat er nu nog midden in de nacht op om een GP te zien? Die tijden zijn voorbij...

Quote:
Originally Posted by airco View Post
Hier is echter geen enkel oorzakelijk verband aangetoond tussen enerzijds een commercieel contract en anderzijds sportieve beslissingen.
Er is wel een oorzakelijk verband tussen geld en prestaties (behalve bij Toyota misschien). Wat als Honda die 80 miljoen zou gehad hebben (of in het recente verleden Minardi, Arrows, ...) ? Meer geld ter beschikking = betere prestaties en dus weer meer geld. Een vicieuze cirkel waar enkel de grote teams in kunnen blijven door een vette spaarpot te gebruiken als het eens even minder goed gaat.