TWS Valencia : Results
Bas Leinders is tweemaal vierde geëindigd ter gelegenheid van de Formule Nissan-seizoensopener in Valencia.
In de sprintrace waarin hij als vierde was gestart kreeg de Breeënaar al vlug af te rekenen met een onderstuurde Dallara.
"Dat kwam doordat ik met oudere banden van start was gegaan en doordat een demper rechtsachter niet naar behoren werkte" verduidelijkt Bas zijn prestatie. "Bij de start was ik fatsoenlijk weggekomen maar door dit onderstuur kon ik het ritme van de mensen voor mij moeilijk volgen. Wat maakte dat ik een gaatje van zo'n anderhalve seconde liet vallen. Ik reed de hele race in vierde stelling. Naar het einde van de race bleek ik sneller te gaan dan Zonta, getuige mijn tweedesnelste tijd in de race. Het was evenwel de Braziliaan die de twee punten voor de snelste wedstrijdronde op zak stak".
De tweede race - mét verplichte pitstop - begon uitstekend voor de Belg die zich meteen in het spoor van leider Montagny nestelde.
"Met z'n beiden waren we duidelijk het snelst maar wéér greep ik naast de extra punten : nu bleek Montagny 1/100 sneller te zijn geweest! Na verloop stootten we op achterblijver Villamil. Die liet Montagny probleemloos voorbij maar hinderde mij dusdanig dat ik in de rondte ging. Alsof dit niet volstond speelde ik nog een extra vijf seconden kwijt in de pits door toedoen van een defecte velgclip. Door die problemen kwam ik pas als derde ipv. tweede opnieuw op de baan. Door die spin gingen mijn banden ook warmlopen en kon ik niet meer het zelfde ritme aanhouden wat maakte dat Zonta - die van helemaal achteraan was teruggekomen - mij nog de derde stek afsnoepte. Terugblikkend ben ik tevreden over het weekend dat duidelijk heeft gemaakt dat Zonta,Montagny en ikzelf tot de topfavorieten behoren".
De Uitslag:
Race 1:
1.Zonta; 2.Montagny; 3.Sarandeses; 4.Leinders; 5.Filiberti...
Race 2:
1.Montagny; 2.Vilarino ; 3.Zonta; 4.Leinders; 5.Ravier....
autosport.be
|