Quote:
Originally Posted by buchinski
Wat Jay Leno in Top Gear zegde toen ze hem bezochten leek mij een veel gezondere en haalbare stelling. Alternatieve wagens moeten het beeld bepalen in het dagelijkse verkeer. Zodat de "fossiele" wagens daarna kunnen gebruikt worden voor recreatie en sport. Zoals bijvoorbeeld er nu nog stoomtreinen rijden, of mensen aan paardensport doen. Paarden of stoommachines worden niet meer gebruikt voor dagedagelijkse dingen.
Dus het dagdagelijkse verkeer moet omschakelen naar elektrisch of waterstiof of whatever. De sport en de recreatie kunnen dan verder gaan met de dingen waarmee ze bezig zijn. Het zal niet zijn door autosport (wat tenslotte slechts verwaarloosbaar is in verbruik en vervuiling tegenover de gigantische stroom "werkverkeer") om te schakelen naar elektrische wagens of wat dan ook dat de autosport zal worden gered of dat het milieurpobleem zal worden opgelost. De denkoefening moet in de omgekeerde richting worden gemaakt.
|
Waarom zou de sport met verbrandingsmotoren blijven rijden als je met andere technieken sneller kan gaan. In het begin zullen ze nog wel wat met de hybride combinatie verbrandingsmotor - elektromotor proberen, dat doen ze nu trouwens al, Maar eens de brandstofcel op punt staat, en we er een elektromotor mee gaan aandrijven, zal de verbrandingsmotor niet veel kans meer maken..
Ook naar de comerciele kant van autosport toe, wat betekent het als (bijvoorbeeld) mercedes kampioen wordt in de f1 met een benzine motor, terwijl alle motoren uit hun straatwagen gamma brandstocel motoren zijn..

oké de huidige v8 f1 motoren hebben ook niet veel te maken met de 4cilinder lijn motor wat in de meeste mensen hun motor ligt. maar toch gebruiken ze zulke titels als reclame voor hun straat wagens.
Een ander voorbeeld is seat, met hun diesel in het wtcc.
Wat zouden ze aan die titel in het wtcc hebben met hun diesel, als ze geen diesel in hun gamma zouden hebben