Wat mij betreft bevestigt het gebeuren alleen maar mijn gedacht over Schumacher. Meer wil ik daarover niet kwijt.
Verder herinner ik me Parijs-Dakar toen Peugeot (onder leiding van... juist, Todt) met een 10-frank stuk besliste wie de rally mocht winnen, Vatanen of Ickx... Het werd Vatanen...
En ook Juha Kankkunen moest bij Lancia (ook van dezelfde Fiat-groep) eens een teammaat laten voorgaan, ten zeerste tegen de zin van Juha, die volle petrol gegeven heeft tot op 10 m van de finish van de laatste KP, en toen vol op de remmen ging staan en lang genoeg wachtte om zijn teammaat de overwinning te schenken. De boodschap was overduidelijk...
Als ik RB geweest was (en ik durfde de beslissing van Todt niet naast me neerleggen, wat ik kan begrijpen) zou ik ook in de laatste rechte lijn aan de kant gegaan zijn en vol op de rem gaan staan.
Als ik MS geweest was zou ik pertinent geweigerd hebben om die overwinning te "pakken" en al zeker niet met mijn vuist in de lucht rondgereden hebben van "kijk eens, IK heb de GP gewonnen!"
En ik weet niet hoe de zaken er tegenwoordig voor staan, maar enkele jaren geleden is er inderdaad geopperd dat "teamorders" illegaal waren en bestraft zouden worden. Ik heb het in de praktijk echter nog nooit weten doen...
|