View Single Post
Old 28-12-2008, 01:42
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

De witmetalen voorspoiler-onderdelen zorgen wel voor wat schuurwerk maar na het polishen zien ze er al vrij realistisch uit. Alleen de verbindingspinnen staan verkeerd opgesteld zodat beide spoilerhelften niet evenver naar voor staan bij dryfitting. Dus snij ik ze weg en boor ik nieuwe gaten waarin metalen paspennen komen. Dat past al een stuk beter. Tenslotte worden de foto-ets endplates bevestigd en komt er aan iedere zijde nog een gepuncht boutje tegenaan.

Ik zei eerder dat ik van plan was om de meegegoten gordels te vervangen door echte. Gezien de ongeziene hardheid van het resin echter zie ik het wegfrezen van de gordels niet goed komen en opteer ik weer maar eens voor een compromis: ik kras een soort van "panellines" rondom de gordels zodat ze beter tot hun recht zullen komen eens geschilderd, en zodat ze er ook een beetje realistischer uitzien. Maar even goed als echte gordels wordt het nooit natuurlijk.

Als je bovenaan de thread even naar de foto kijkt van de white metalen onderdelen zal je net zoals ik tot de vaststelling komen dat het stuur niet compleet is: het middendeel is er niet. Eerst dacht ik nog dat dit uit foto-ets bestond, maar bij nader inzien is het gewoon niet meegegoten. Dus heb ik een centraal stuurdeel gemaakt van alumium plaat en er met messing buisjes de nodige details op voorzien. Ook de witmetalen stuurstang heb ik weggelaten en vervangen door een exemplaar uit ijzerdraad.

Na 2 dagen zwoegen heb ik nog niet veel onderdelen bijeen gesprokkeld, maar toch vond ik het moment om al eens een eerste dryfitje uit te testen gekomen. Na wat prullen en vechten met de ophanging die niet wil blijven zitten zonder lijm heb ik toch 2 foto's kunnen nemen:

Dat was het voor deze keer. Tot de volgende update!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1976_ensign_n177_06.JPG
Views:	1100
Size:	237.0 KB
ID:	12283   Click image for larger version

Name:	1976_ensign_n177_07.JPG
Views:	1048
Size:	292.5 KB
ID:	12284   Click image for larger version

Name:	1976_ensign_n177_08.JPG
Views:	1083