View Single Post
Old 29-12-2008, 18:44
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Eigenlijk ziet de spoiler er qua kleur precies uit zoals hij in zijn definitieve vorm moet zijn: blank aluminium dus. Het zal dus zaak zijn om deze kleur zo dicht mogelijk te benaderen nadat alle spuitwerkzaamheden voltooid zijn.

De steunen van de achterspoiler waren een ander paar mouwen. Ze bestaan uit zeer harde metalen foto-ets onderdelen (alles is blijkbaar steenhard in deze kit) en tot overmaat van ramp zijn de gaten waar de boutverbindingen doorheen moeten niet helemaal doorboord. Ik heb al 2 boortjes moeten opofferen om 2 gaatjes te boren; zo kon het niet langer. Dus wou ik een poging wagen om de steunen na te bouwen in aluminium plaat (de grove vormen had ik al uitgesneden) maar dat materiaal is niet sterk genoeg om de zware metalen spoiler te kunnen dragen. Bovendien is de vorm van de steunen ook nog eens verkeerd. Wat nu gedaan? Gelukkig hebben modelbouwers (in clubverband) een aantal goede vrienden waar ze op kunnen rekenen wanneer ze in nood verkeren. Deze keer werd mij hulp aangeboden door Gulfie die voorstelde om de steunen te hertekenen en te etsen zodat ik in één klap alle moeilijkheden omzeil. Met dank hiervoor maat! Voorlopig kan ik nog verder met mijn model want de steunen moeten toch pas op het einde gemonteerd worden...

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Maar even goed als echte gordels wordt het nooit natuurlijk.
Deze zin bleef me achtervolgen. Ik was niet tevreden met mijn oplossing. Bovendien is dit een curbside model waaraan niets open kan, en dus moeten alle onderdelen die je wél kan zien er zo goed mogelijk uitzien. En dat is met die meegegoten gordels zeker niet het geval. Dus heb ik van mijn hart een steen gemaakt en heb ik de gordels er toch maar uitgefreesd. De groeven die ik getrokken had heb ik zo goed als mogelijk opgevuld met putty. Aangezien er nieuwe gordels overheen komen zullen de eventuele sporen van mijn vorige handelingen niet opvallen.

Nadat de primer een dag gedroogd was kon ik al een eerste mistlaag rood aanbrengen. Voorlopig lijkt alles nu vrij goed te verlopen. Laat ons hopen dat het zo blijft...

Wordt vervolgd...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1976_ensign_n177_16.JPG
Views:	992
Size:	160.9 KB
ID:	12303   Click image for larger version

Name:	1976_ensign_n177_17.JPG
Views:	1007
Size:	263.3 KB
ID:	12304   Click image for larger version

Name:	1976_ensign_n177_18.JPG
Views:	986
Size:	277.1 KB
ID:	12305   Click image for larger version

Name:	1976_ensign_n177_19.JPG
Views:	965
Size:	258.7 KB
ID:	12306   Click image for larger version

Name:	1976_ensign_n177_20.JPG
Views:	947
Size:	275.5 KB
ID:	12307  

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 29-12-2008 at 18:46.
Reply With Quote