View Single Post
Old 05-01-2009, 20:08
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Tenslotte heb ik de body afgeplakt met masking tape om het windscherm te kunnen spuiten.
En na het spuiten van dat windscherm, en het verwijderen van de masking tape ziet de body er als volgt uit:

De verf is voldoende doorgehard om geen negatieve invloeden te ondergaan van de tape, maar er zijn wel nog lijmsporen die ik moet verwijderen met wat polish pasta. dat ga ik echter pas doen als ook de zwarte verf doorgehard is.

De uitlaten werden gespoten in een combinatie van burnt metal en metallic black.

De versnellingspook kreeg een basiskleurtje waarop nu de detailschildering op voortgezet kan worden. Ook de brandstof- en/of oliepompen werden in dezelfde basiskleur gespoten.

Aha, het beschermingsgaas. Zoals Guido al suggereerde heb ik de oefening nog eens over gedaan met een iets kleinere mal zodat het gaas perfect past over de trompetten. Ook het bevestigingsprobleem heb ik simpelweg opgelost door eens goed naar de referentiefoto's te kijken: de intakes zijn daar voorzien van een vlakke afdekplaat waarop het beschermingsgaas kan bevestigd worden. Ik heb dus de intakes via een sjabloon overgetekend op wat plastic sheet, de gaten eruit gestanst en daarna pas de definitieve ovale vorm uit het plastic gesneden. Dat gaat veel gemakkelijker dan andersom. Op de foto heb ik alles eens gedryfit en nu ziet het er uit zoals ik het graag wou.

Wordt vervolgd!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1976_ensign_n177_46.JPG
Views:	636
Size:	550.4 KB
ID:	12464   Click image for larger version

Name:	1976_ensign_n177_47.JPG
Views:	649
Size:	578.3 KB
ID:	12465   Click image for larger version

Name:	1976_ensign_n177_48.JPG