Quote:
Originally Posted by Sennake
Goedenavond beste lezers. ........................
De overrolbeugel achter de cockpit bestaat uit een white metal onderdeel. Omdat er twee gaten inzitten waarin de dwarssteunen gemonteerd moeten worden zag ik het niet zitten om de beugel te vervangen door staaldraad; ik zag het niet zitten om gaten te boren in staal... Dus moest het origineel kitonderdeel ontdaan worden van haar bramen, en heb ik het geschuurd en gepolisht tot het eruit ziet als een echt metalen beugel zonder dat er schilderen aan te pas komt. De dwarsstangen echter zijn wel gemaakt uit staaldraad omdat ze niet in de kit zaten. Niet dat ze ontbraken of zo, het bouwplan vermeldt simpelweg "cut 2 wire 10mm"...
.................................................. ..................................
|
Je had de beugel misschien kunnen vervangen door koperdraad (lasbaguette) op dikte, dan had je die 2 dwarsteunen mooi aan elkaar kunnen solderen en hoef je geen gaten te boren.
Met deze tip wil ik zeker geen afbreuk doen aan hetgeen je nu gedaan hebt, want je rolbeugel ziet er prima uit.