Quote:
Originally Posted by Thomaske
Wat me ook opvalt is de enorm slechte kwaliteit van de foto's.
|
Niet enkel de fotografie laat te wensen over, de hele live-site draait op losse schroeven. Terwijl de Vlaamse websites daar niks van vermelden, is men in Wallonië heel wat minder lief voor de 'prestaties' van de live-website:
Aucune liste d'engagés à jour, des classements farfelus qui diffèrent en fonction du site de l'organisateur ou de celui du chronométrage officiel... Nous aurions aimé vous livrer le résultat de la séance qualificative disputée en ce début d'après-midi sur le circuit de Dubaï. Le hic, c'est qu'en fonction des sources, le classement des équipages belges varient du tout au tout.
... Les partisans du Gravity Racing tiendront eux d'avantage compte du classement livré par le site du chronométrage, qui renseigne le 10e meilleur chrono de la Mosler MT900 GT3 partagée entre Vincent Radermecker, Ho-Pin Tung, Loris De Sordi, Eric Lux et Gérard Lopes. Bref, un magnifique n'importe quoi. (
www.turbomagazine.be)
Précisons encore que les Porsche ProSpeed Competition, annoncées hier sur ce site, n'ont jamais pris la direction de Dubaï, tandis que le site de l'organisation semble ne pas être en mesure de proposer un classement final complet des qualifications, la Mosler Gravity apparaissant dans certaines hiérarchies, et ne figurant pas dans d'autres. Bref, pas grand chose n'a changé par rapport à l'an dernier... (
www.speedactiontv.be)
Blijkbaar heeft men bij Creventic nog steeds niet gesnapt dat tijdens een dergelijk evenement de live-coverage de belangrijkste vorm van directe communicatie is naar de buitenwereld toe... Bovendien wordt er vanuit diverse hoeken gefluisterd dat de omgang tussen teams en organisatie bijlange niet meer zo vlot verloopt als bij de vorige edities. Een Belgische deelnemer verklaarde mij zelfs: "
Creventic was vroeger een schoolvoorbeeld van hoe het moest in de omgang met de teams en de rijders, nu is het gewoon een geldmachine geworden waarbij de teams/rijders enkel nog belangrijk zijn bij het betalen van het inschrijvingsgeld. Daarna tel je bijna niet meer mee. Het moge duidelijk zijn dat deze 24H Dubai de nodige centen moet opleveren om de putten te vullen die Creventic gedolven heeft met de 24H Series. Nu, voor mij is het duidelijk: mij zien ze niet meer terug..."
Diverse andere reacties van aanwezige rijders bevestigen deze uitspraak.
Harde woorden, waarover wij als thuisblijvers natuurlijk moeilijk kunnen oordelen. Maar gezien de wind bij zowat alle reacties uit de zelfde richting waait, zal er toch (op zijn minst) een grond van waarheid zitten in de reacties...
E.e.a. veroorzaakt ook een vrij hilarische situatie in de verslaggeving op de diverse websites, waarbij men soms de twee versies van de uitslagen door elkaar haalt. Bvb: in de tekst staat 'A' en in het bijhorende beeld van de uitslag blijkt 'A' plots 'B' geworden te zijn. Fout van de journalisten in kwestie? Nee, die mensen moeten zich ook op iets baseren, en als die basis niet blijkt te kloppen dan wordt het voor de journalisten wel heel moeilijk... Of beter: men doet zoals de Waalse collega's: de kritische pen ter hand nemen en schrijven dat men onmogelijk een correct verslag/resultaat kan brengen, aangezien de organisatie niet in staat is eensluidende uitslagen af te leveren.
Eindresultaat van het verhaal: een prachtig staaltje van hoe een organisator/promotor zich ronduit belachelijk maakt door foutieve communicatie van de uitslagen
(Deze post staat in de Thread '24U Dubai', aangezien het als reactie is op de eerder geopperde kritiek over de foto's, maar had even goed bij de 'Blunders op het internet' kunnen verschijnen
)