De discussiedeelnemers die het onderdeel "lelijkheid" willen minimaliseren door de competitie op het hoogste schavotje te plaatsen, hebben niet echt door wat het probleem is van diegene die de auto's gewoon afschuwelijk vinden.
A. De Ferrari van 1979 was ook een gedrocht, maar... het grote verschil met nu is dat toen de Ferrari het enige gedrocht was. Nu zijn ze allemaal "misvormt".
B. F1 moet het hoogsthaalbare blijven in de motorsport, niet alleen kwa kompetitie, maar ook door techniek. Techniek impliceert automatisch aerodynamica en aero impliceert heden ten dage hoe de auto eruit ziet. De totale wanverhouding tussen voor en achterkant van de wagens zijn NIET het hoogsthaalbare in de motorsport. Dąt is een probleem en zal het blijven totdat ze terugkeren naar mechanische grip ipv aerogrip.
C. De constructeurs niet wakker zouden liggen van alle merchandising en nevenverkopen is een misvatting. Als modelbouwfabrikant moet je maar eens proberen om een schaalmodel op de markt te brengen. Precies, eerst langs de merchandising-, royalty-, en andere rechtenkassa passeren. Dus wat Sennake stelt is zo gek nog niet.
En, uiteindelijk ben ik maar wat blij dat Honda afgehaakt heeft en aan dit hillarische aero-circus niet meer zal meedoen.
Wat gaan jullie vertellen als blijkt dat er dit jaar 1 team met kop en schouders bovenuit steekt en er geen knijt spanning te zien zal zijn gedurende het merendeel van de wedstrijden. Laat ons hopen van niet, maar dan ziet het nog poverder uit voor de F1. Niks competitie en auto's zo lelijk als de nacht.