View Single Post
Old 24-01-2009, 23:47
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Ik wou geen risico nemen na de misser vorige week. Ik kan dus niet anders dan tweemaal afplakken. Als ik weer eerst het wit had gedaan (en niet had afgeplakt), dan zat ik weer met het probleem van de lakreacties. Dus dit was onmogelijk. Ik kon wel eerst het wit spuiten EN afplakken. Dat ging op hetzelfde neerkomen als nu, want nu moet ik ook tweemaal afplakken.

Overigens ga ik geen last hebben van doorschijning he. De deuren kregen witte primer erover en werden afgeplakt. Geen zwart dus op de deuren. Deze keer dus goed nagedacht over mijn stapjes:

1/ Doorzichtige hechtprimer
2/ Grijze primer voor heel de wagen
3/ Witte primer ter hoogte van de deuren zonder afplakken
4/ Witte deuren afplakken en zwarte lak erop (uiteindelijk 8 laagjes)
5/ Het zwart afdekken en nu de witte lak op de deuren

Opmerkingen:

* Stap 2 en 3 konden ook omgekeerd, maar het grijs is heel licht van kleur zoals je op de pics kunt zien.
* Stap 4 en 5 kunnen ook omgekeerd maar ook hier moest ik tweemaal afplakken omdat de zwarte verf anders gaat reageren op de witte zoals ik dus eerst voorhad.

Uit deze reacties lijdt ik dus af dat mijn misser eigenlijk niet zo dom was. Alleen had ik niet gezien dat het zwart en het wit uit een andere samenstelling was waardoor het zwarte op het witte heeft gereageerd. Wit was Acrylic, zwart iets anders...

Grtzzz
Reply With Quote