Wat een zalig gevoel is dat als je bereikt wat je voor ogen hebt. Alles heel rustig aangepakt, dagelijks een dun laagje gelegd, niet mee zitten prutsen en vooral veel geduld gebruikt...
Vandaag twee fotootjes in de zon (tja) van de Sheriffs na de laklagen. Het enige wat ik nog moet doen zijn de panellines zwart maken want die zijn nu grijs-wit en dat steekt af. Maar dat is voor zondag of zo, dan is alles voldoende uitgehard (3 x 24 uur)
Deze ochtend heb ik ook tijd gestopt in de decals. Het logo van Radiator Springs bleek gewoon beschikbaar op het internet, dus dat was een meevaller. Daarna volgden nog de teksten "Sheriff" en de nummerplaat. Die laatste had veel photoshopwerk nodig want de wagen van mijn zoontje had al wat gebruikssporen. Uiteindelijk kwam alles goed en liggen de decals hier te drogen. Veel tekst he? Het was niet erg duidelijk hoe groot de Sheriffdecal moest zijn, dus dan maar dubbel gemaakt... (ook de testdruk maakte niks duidelijk genoeg) Ik zal het op het moment zelf wel zien.
Deze decals mogen nu 24 uur drogen, dan komt een laagje Liquid Decal Film. Na 24 en 48 uur volgen dan enkele mistlaagjes vernis van Tamiya (jawel, vreemd he...)
Ondertussen had ik ook opgemerkt dat de velgkeuze niet juist was. Na het bestuderen van de prenten op de Cars-site (met steun van het vrouwke) bleken de verschillen duidelijk genoeg. De linkervelg is correct, de rechter is fout...
Op naar het vervolg nu... (White walls - onderdelen spuiten in chromé - ...)