Mijn mening, kwestie van is tegendraads te doen ...
Ik vind de beslissing van Ferrari correct. Reeds van bij de eerste wedstrijden ligt het volgens mij vast dat MS voor Ferrari de enige kandidaat is om wk te worden. Wat dan ook logisch is, is dat je geen risico's neemt, 't gaat hier niet om 5 eurocent. Om de uitleg van Todt (die ik volledig steun vanuit zijn oogpunt) efkes anders te zeggen : verkoop het vel van de beer niet voor hij geschoten is.
RB wist al lang dat, indien deze situatie zich zou voordoen, hij MS zou moeten laten voorgaan. Vermits hij bijgetekend heeft zal hij dat dus om een of andere reden dan toch niet zo erg vinden.
De beslissing van Ferrari om MS te LATEN winnen vind ik dus vanuit Ferrari's standpunt correct. Wat ze echter niet hadden mogen doen is dit zo laten opvallen. Akkoord, het resultaat blijft hetzelfde, maar de negatieve gevoelens bij heel wat F1 fans zouden een pak minder geweest zijn.
Als sportfanaat moet ik wel de meeste meningen die hier gepost zijn steunen : wat Ferrari deed is een aanfluiting van elke sportieve gedachte. Maar laat ons realist zijn : als er veel centen mee gemoeid zijn is het sportieve spijtig genoeg bijzaak (en dan mogen er nog 2 keer zoveel mensen een fluitconcert geven).
|