Zondag voormiddag nog eens enkele uren kunnen verder doen aan de McLaren. Het werd tijd dat de ophanging achteraan er op gemonteerd werd.
De carrosserie delen achteraan waardoor de ophanging komt werden opnieuw gemaakt uit PE. De naakte delen werden dan gespoten in fluo rood en daarna aan de binnenzijde met 'Scale Weave' bekleed om de CF structuur te bekomen.
Nadat de panelen gemonteerd waren kon de ophanging geïnstalleerd worden. De gewrichten werden aan de uiteinden voorzien en alles werd met de rockers verbonden en de uprights recht 'uitgelijnd'.
Daarna de aandrijfassen ... eerst en vooral werden de moffen op de versnellingsbak opnieuw gedraaid. De kit onderdelen voldeden niet naar mijn goesting omdat er een extra opvulstuk zit tussen de mof en de flens, en dat is bij het originele onderdeel niet het geval.
Daarna werden da assen zelf uit een stuk aluminium staaf van 1.2mm vervaardigd. Eerst goed opgeschuurd met de dremel en dan met een mix van clear red en smoke gespoten.
Na de montage van de assen konden dan EINDELIJK de remschijven en remklauwen gemonteerd worden. Die waren immers al maanden klaar omdat ik ze natuurlijk met de voorste samen gemaakt heb.
Enkele foto's om het af te leren ...
Het einde komt in zicht wat betreft het chassis. Op enkele details na (remblokken, nog wat bekabeling op de motor, aansluitingen onder de airbox, ...) is het dan de beurt aan de achtervleugel en de neus.
Helaas kan de huidige achtervleugel (endplates en de onderste vleugels) nog niet gemonteerd worden omdat dat anders te fragil zou worden als er nog aan de rest gewerkt moet worden ... maar het begint te jeuken!