View Single Post
Old 14-05-2002, 18:50
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by TiBo

De mensen binnen de sport lijken het beter voor elkaar te hebben dan de fans!
Is dat misschien de reden waarom we zo weinig van de piloten zelf horen? Wie gaat er voor 1.000.000 % kunnen zeggen dat zijn team geen piloot voortrekt?!

You are missing the point. En ik verdenk je stiekem ervan dat het te maken heeft met je Schumi-afgodisme.

Waar het om gaat is dat er DIT seizoen een zodanig groot overwicht is van Ferrari, EN een zodanig grote voorsprong van MS, dat het afpakken van RB's 2e zege ocharme gewoon MISDADIG is.
Voetbal IS een teamsport, en de Tour KAN je niet alleen winnen (zelfs Merckx had een formidabele ploeg rond zich), maar F1 kan je WEL alleen winnen en ZEKER met de kaarten zoals ze dit jaar geschud zijn. Een wielrenner kan de volgende etappe "slechte benen" hebben en alles weer verliezen, de Ferrari zal morgen even goed presteren als vandaag. We spreken niet over pannes en ongevallen, die kelderen uiteraard gelijk welke theorie.

Men spreekt dikwijls over de negatieve kant van "dat is nu eenmaal motorsport". Welnu, dit is één van de voordelen van motorsport : als de wagen goed is gaat hij de volgende GP niet ineens rotslecht zijn. Iedereen ziet vanop een kilometer afstand dat MS wereldkampioen gaat worden op één been, hij heeft zulke "kadookes" niet nodig. En dat hij ze durft aan te pakken en er nog fier op is ook bewijst hoe klein hij eigenlijk wel is. Een groot kampioen wordt niet alleen gemeten aan het aantal overwinningen en titels, maar ook aan zijn DADEN. Voorbeelden? Gilles Villeneuve heeft ocharme 6 GP's gewonnen en is LEGENDARISCH, terwijl Prost met 4 titels en ik weet niet hoeveel overwinningen wel "le professeur" genoemd wordt maar bijlange niet zo legendarisch is.

Voor mijn part mogen alle piloten nog komen vertellen dat het gebeurde de normaalste zaak van de wereld is, mij overtuigen ze niet, en de miljoenen fans die zich bekocht voelen ook niet. Om nog maar te zwijgen van de talloze mensen die geld gewed hadden op RB (en daarmee een groot risico aangingen dat overvloedig gecompenseerd wordt bij het ondenkbare : een overwinning van RB) en nu hun geld terug eisen van Ferrari. En gelijk hebben ze! Als dit F1 is dan kunnen we idd evengoed kijken naar WCW (wrestling), dat is ook een show met een vooraf bepaald scenario.

En de verdediging van Ferrari, die klinkt van "jamaar als MS binnen 2 weken een ongeval krijgt en 4 koersen out is kan hij die punten goed gebruiken" slaat ook nergens op. Als MS morgen doodvalt is hij ook geen wereldkampioen. En dan had RB de punten nog beter kunnen gebruiken ook. Trouwens, op die wijze heeft Irvine zijn titel aan zijn neus zien voorbij gaan in 1999 : voor MS ongeval had hij ook zijn kopman een paar keer laten voorgaan, wat hem uiteraard punten kostte, punten die hij net nodig had in de afrekening!

Ik hoop dat de FIA streng zal oordelen, en minstens de 2 Ferrari-piloten bestraffen met het afnemen van hun punten. Geldstraffen halen bij zulke concerns toch geen zier uit, daar lachen ze eens mee. Maar hun kampioenschap in gevaar brengen gaat wel pijn doen. En bijkomend voordeel is dat het kampioenschap nog een beetje nieuw leven ingeblazen wordt ook. Al zal het niet veel uithalen...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote