"Ferrari Fans" staat tussen aanhalingstekens. Klopt. Zo pro-Ferrari ben ik nu ook weer niet. Wat ik wel inzie, is dat het verleden al veel heeft uitgewezen dat een kampioenschap pas binnen is als je er mathematisch zeker van bent. MS stond in 2000 op een bepaald moment een 28tal punten los op Hakkinen (nu staat hij er 27 voor op Montoya), en die voorsprong werd na enkele startcrashen (van de lijn veranderen etc..) compleet ingehaald door Hakkinen, waardoor deze laatste na Hongarije 1 punt voor stond op MS. De riante voorsprong van Ferrari is dus mathematisch nog altijd niet gegarandeerd (hoewel het toch wel zwaar onmogelijk lijkt dat MS hier niet z'n 5de haalt)
Als Ferrari als 'TEAM' denkt, willen ze rijderstitel én constructeurstitel binnenhalen en dan kan ik begrijpen dat je in een sport waar prestaties, titels en geld zo belangrijk is, liever voor zekerheid kiest, en de constante presteerder binnen het team naar voren trekt Barrichello's doel binnen dat team is dan -in ruil voor loon....- meehelpen met Schumachers 5de titel. Daarbij kan je natuurlijk makkelijk in vraag stellen wat zo'n titel nog waard is, maar ja, dat is Schumachers probleem dan maar. Als hij zo in de F1geschiedenis wil gaan, mij ook goed. Dat hij kan rijden weten we, maar dit wordt toch z'n makkelijkste ooit. Geen concurrentie, teammaat helpt je gewoon, team staat compleet achter je....tja, zo'n WK is niets waard.
Dit wil dus helemaal nog niet zeggen dat ik deze tactiek goedkeur en dus verre van bijdraai, want het komt enkel en alleen ten nadele van de sport zelf, de populariteit ervan. Ik dacht dat Ferrari een team was dat een passie had voor F1 en de emoties wist te waarderen. Maar de koele, stugge en formele houding van Todt en Brawn bevestigen dus anders. Een teambaas met het hart op de juiste plaats had Barrichello z'n zege gegund.
Met die vorige post bedoel ik dus -voor je mijn mening weer afschiet- dat ik inzie dat Ferrari op voorzichtigheid probeert te spelen en z'n geld zet op Schumacher. Maar zoals je ook kon lezen vind ik dit helemaal niet bevorderend voor de sport, helemaal niet mooi t.o.v. Barrichello die zo nooit z'n ware klasse naar boven kan laten komen en zijn moment van eer zal krijgen.