Quote:
Originally Posted by Autosport.be
Als je echt de beste prijs per uur wil, dan koop je een jaarabonnement voor de Zolderse donderdagtrainingen en dan ga je maar wat rondjes draaien.-Philippe
|
Klopt, wou je enkel aantonen dat het goedkoper kon.
Quote:
Ik wil racen op het scherp van de snee, en het liefst met gelijkwaardig materiaal.-Philippe
|
Ik begrijp je Philippe, maar datgene wat in het vet staat, daar wringt nu net het schoentje. Een merk kan zich geen negatieve publiciteit veroorloven. Voor publiek waanzinnig mooi, voor piloten frustrerend te moeten toekijken dat er zijn die foefelen en anderen die gewoon de boel om zeep helpen als ze niet sportief kunnen winnen op de piste. Wij hebben het laatste jaar vooral gekeken en geluisterd, en dat heeft ons zeer veel geleerd. Een piloot naar huis sturen omdat zijn sticker niet op de juiste plaats hing, je zou voor minder iets anders gaan zoeken als dit feestje 60.000€ kost. Mensen vergeten nogal dikwijls de fun factor die de piloten betalen om deze dure hobby uit te oefenen.
Quote:
Maar dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur, maar die wel gedeeld wordt door heel veel piloten.-Philippe
|
Als dat waar zou zijn dan zat alles vol hé Philippe

Het is de combinatie van te duur, niet sportief, oncompetente mensen en het ontbreken van de juiste sfeer.
Quote:
Waar zijn alle Yaris- en Clio-mannen (en vrouwen) gebleven van de gouden jaren 2001-2003? -Philippe
|
In den bak, failliet of nog steeds het gat in hunne portemonée aan het dichtrijden? Je moet toch geen namen hebben hé, je kent ze zelf.
Quote:
Het is zeer spijtig dat er in België zo te zien enkel nog plaats is voor endurance, in tegenstelling tot Nederland en Frankrijk. Het enige overblijvende zuivere sprint-kampioenschap is dan nog om zeep geholpen door een falende organisatie.-Philippe
|
Klopt als een bus, maar toch stapt iedereen er maar steeds opnieuw in mee. Iedereen die een beetje kan rekenen weet dat zoiets nooit een lang leven beschoren is. Reden: je break even cost ligt veel te hoog om de kosten te dekken, men maakt verliezen en men stopt er dan maar gewoon mee. Voordeel van zo een Clio is dan dat je deze nog voor andere kampioenschappen kan gebruiken.
Quote:
En ik zou willen afsluiten met een oproep aan de private organisatoren zoals jij en Hans: denk eens aan een privaat georganiseerd sprint-kampioenschap (onder de mantel van DSMEC), met betaalbare identieke auto's zoals bvb een Fiat 500 Abarth, Suzuki Swift of zelfs Renault Clio. Vergeet prijzengeld en pseudo-premies, want het gros van de cup-piloten heeft daar geen boodschap aan.-Philippe
|
Geen probleem, daar zijn we dagelijks mee bezig. We hebben gesprekken gehad met de historics, Saker, MINI, alles is mogelijk. Maar, ik vind niet dat die vraag van ons moet komen. Waar zijn de 46 MINI's naartoe die verkocht geweest zijn, 7 hebben we er teruggevonden
Breng mij 10 Clio's en we maken toch gewoon een Dunlop Sport Maxx Clio Cup zoals in Nederland. Tussen de DSMEC en met een eigen klassement waarbij een piloot kan kiezen of hij voor het Clio Cup kampioenschap of voor het DSMEC uitkomt. Steekt op 1 dag in elkaar! De banden zijn er, de wagens ook, de tracktime, een kalender, ... U vraagt wij draaien.
Quote:
Ik bied alvast ongevraagd mijn medewerking aan :-)-Philippe
|
Bij deze in dank aangenomen

Zoals gezegd, laat ons contact nemen, verzamel de piloten en klaar is kees. Hans en de andere piloten uit de DSMEC kennende denk ik niet dat sommige het niet gaan wagen om daar botsautooken te komen spelen. Het zou wel eens kunnen dat (en nu moet ik me inhouden om geen namen te noemen

) sommigen met hen dan eens een wandelingsken gaan maken in de bossen rond Zolder. In de DSMEC rijden de meeste piloten met eigen budgetten waar ze dag en nacht voor gewerkt hebben en niet met de centen van papa. Deze mentaliteit en respect op en naast de piste primeert in de DSMEC.
U weet mij te vinden Philippe?