View Single Post
Old 14-03-2009, 20:31
historyf1 historyf1 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by marcel View Post
waarom in Nijvel? tja, waarom in Spa? waarom in Le Mans?
Waarom zo kort? de lengte van het circuit is gewoon een design-keuze. veel circuits waren toen redelijk kort
waarom het zo kort op de F1-kalender stond? er werd toen gewisseld tussen Vlaamse en Waalse circuits voor de Belgische GP. Toendertijd Zolder en Spa. Maar Spa was een tijdje geen optie omdat de rijders het oude circuit te onveilig vonden, en er niet meer wilden rijden (er is zelfs eens een staking geweest, als ik me niet vergis). En het was gewoon een onpopulair circuit, met van de toeschouwers een kritiek die je nu weleens hoort over Spa: ze stonden te ver van de actie.

Wiki-pagina

meer uitleg, met foto's

ik vind het ook wel spijtig dat voor dit circuit niet bvb een nationale licentie werd overwogen of zo. Het zou eens leuk zijn om slechts enkele kilometers te moeten rijden voor Belcar of BTCS ipv altijd het halve land te moeten doorkruisen
ik heb ergens gelezen dat het een heen en weer getrek was tussen vlaanderen en wallonië.
vlaanderen wou investeren in zolder, wallonië in spa...voor de tussenoplossing nijvel, was te weinig interesse, te neutraal...het prestige van de landdelen zou niet in beeld komen.
Reply With Quote