View Single Post
Old 29-03-2009, 12:52
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by smiley View Post
De start is niet alleen het wegkomen he, het is de eerste rechte lijn (en zelfs eerste paar bochten) en echt lang duurt het niet voor ze die 100 km/h halen he en als er ergens een gaatje is kan je die extra boost wel gebruiken, als je daardoor enkele wagens voorbij kan spurten.. Het is van groot belang in de hoeveelste positie kmt door rijden na de eerste paar bochten, kijk maar naar Barrichello.
als je naar Barrichello kijkt, is het juist duidelijk dat het niet belangrijk is waar je na een paar bochten zit, die zat na de eerste ronde op P7, en is 2de geworden. Trulli is uit de pits vertrokken, was "na een paar bochten" nog voorlaatste (de mensen die in de crash betrokken waren niet meegerekend) en is op het podium gefinisht (zij het na inhalen onder SC).

de eerste meters zijn dus wel degelijk onbelangrijk

ben ik trouwens de enige die vond dat de timing van de SC eerder.... opvallend was? Rosberg, Vettel en Kubica waren al binnen gekomen. In ronde 18 crasht Nakajima, op een plaats waar weinig plaats is om op te ruimen. Daarna komt Barrichello binnen (een lange stop, 21s). En pas dààrna komt Button binnen, op het einde van ronde 19. En pas als Button de pits verlaat, komt de SC buiten. Net voor Vettel trouwens, waardoor het hele veld moet doorgelaten worden...

Ik wil niks of niemand beschuldigen, maar mij lijkt het wel of de "dream finish" daar een handje geholpen werd

Last edited by marcel; 29-03-2009 at 12:53.
Reply With Quote