Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey
Zo veel is dat toch ook niet! Je zit hier al 2 jaar te kappen op de Belgian GT. In Ollanda (dat anderhalve keer groter is) een veld van 22 GT4's bijeenschrapen vind ik weinig.
|
Heerlijk, een reactie op de man. Een antwoord op de persoon terug

Ik kap niet, ik constateer alleen

Kleine nuance............
Vroeger, in the good old days, had het kleine BE startvelden in Belcar/Zolder Toruing Cup/BTCS waar wij Nederlanders uit het grote Ollanda jaloers op werden. Het water liep ons in de mond..........jaloers van voren tot achter. Waarom kunnen die Belgen dat wel, en wij niet? (Ja, CPZ heeft jarenlang de boodschap niet begrepen......dat was een van de redenen. En Assen? Ach dat was alleen voor de moto's)
Om het in cijfertjes te zeggen: Per hoofd van de bevolking reden er meer wagens op het circuit in BE dan in NL. Ik spreek hier over nationale/regionale autosport. Appels met appels vergelijken s.v.p.
Enkele jaren verder lijkt de situatie om te draaien. Dick van Elk/DSC heeft het licht gezien en weet sinds enkele jaren de juiste snaar te raken bij zijn klanten. Crisis? Geen sprake van...........ga dit weekend maar eens kijken in Spa.
CPZ heeft het licht gezien met GT4. In voorgaande jaren waren hun "koningsklassen" goed voor deelnemersvelden van +10. En nu? Uit het niets 22 man op de grid! SRO BE krijgt na drie jaar prutsen en kloten nog geen 5 GT4's op de baan. Ja jullie hebben GT3's.........en elk jaar minder helaas.
Assen begint ook goed te groeien in de vaart der volkeren......daar ontstaat ook een autosport-cultus op dit moment.
Ja er is een crisis, gezien de landen zou BE er minder last van moeten hebben als NL op het gebied van autosport. Het tegendeel is waar op dit moment. Dan moet je het dus zoeken in de mensen die autosport mogelijk maken of organiseren.
U bent aan zet