Preview BENELUX GP (Valkenswaard)
Lier - LS Motors Honda rijder Clément Desalle trekt met duidelijke ambities naar Valkenswaard. De negentien jarige wil zondag hoger in de WK MX1 stand prijken dan zijn huidige negende plaats. Net als de meeste Belgische rijders houdt Desalle van wedstrijden op zware circuits en die zal hij in Valkenswaard zeker terugvinden. Clément hield zondag alvast een geode generale repetitie door de Internationale wedstrijd in Bergen op zijn naam te schrijven voor Jonathan Barragan en Kevin Strijbos. Desalle won de eerste reeks en finishte
als tweede in de tweede reeks.
Desalle’s beste resultaat op het zware Eurocircuit, ten zuiden van Eindhoven, was een 11e plaats in de GP van vorig jaar. Maar gezien zijn huidige vormpeil en zijn 4e plaats in de uiterst zware 2e reeks in Lierop vorig jaar, mogen we alvast meer verwachten.
Clément Desalle (lacht) “Het was leuk om voor mijn vrienden en fans te winnen in Bergen, vooral omdat ik het gevoel had dat ik die overall zege echt verdiende. Maar een GP is uiteraard nog iets anders en het wordt ongetwijfeld knokken geblazen. Ik zit echter goed in mijn vel en mijn
starts zijn ook goed, niet onbelangrijk natuurlijk. Uiteraard kijk ik uit naar Valkenswaard. Sevlievo en Faenza waren harde circuits, de overstap naar het zand zorgt voor een welgekomen verandering. Die diversiteit in ondergrond is iets waar ik van houd, die verschillende ondergronden waarop we racen maakt het WK er alleen maar interessanter op.”
Dennis Verbruggen !“Na de eerste twee GP’s zat ik echt in een dip, ik had gewoon tijd nodig om één en ander op een rijtje te zetten. Daarom besloot ik ook om niet naar Istanboel af te reizen. Ik voel me een heel stuk beter nu, al besef ik dat het moeilijk wordt om me tussen de beste rijders te mengen. Maar ik ben vastbesloten om terug te vechten. De wedstrijd in Bergen was alvast een stap in de juiste richting. Ik hoop dat Valkenswaard een keerpunt wordt, zeker omdat het een circuit is dat me ligt.”
Timing " " Zaterdag " 16h00: Qualifying heat MX2
17h00: Qualifying heat MX1
Zondag" 12h10: MX2 heat 1
13h10: MX1 heat 1
15h03: MX2 heat 2
16h03: MX1 heat 2
TV coverage ! ! Canvas" " 13h05#: MX1 Heat 1 Live
MX1 Heat 2 aansluitend na Luik-Bastenaken-Luik
Canvas+" 16h00#: MX1 Heat 2 Live
MOTORS TV: all heats live
|