De body werd lichtjes geslist met schuurpapier 4000, en daarna heb ik de ganse boel gepolisht met Tamiya compound; eerst de coarse, en daarna de finish. Daarna heb ik alles nog eens extra gepolisht met de polish pasta die bij het Micromesh setje zit, en tenslotte heb ik de body een waxbeurt gegeven met Tamiya wax.
Daarna kon ik beginnen met het zwart inkleuren van alle onderdelen die ofwel zwart moeten worden, ofwel een schaduwpartij moeten vormen. De koplampspiegels werden ook al zilver geschilderd aan de binnenzijde, maar de koplamp-glaasjes moeten er nog in gezet worden, waarna ik de grote koplamp-afdekglazen kan plaatsen.
Ook onderaan en binnenin werd alles zwart geschilderd, zodat er geen blauwe weerkaatsing meer mogelijk is op plaatsen die je misschien niet rechtstreeks kan zien eens het model op zijn wielen staat, maar die wel een raar effect zou kunnen opleveren indien dit werkje verzuimd zou worden.
Vervolgens was het moment aangebroken om de body op het chassis te zetten. Het chassis is nu klaar en nadat ik deze post afgewerkt heb ga ik het "huwelijk" bezegelen door het chassis in de body vast te schroeven...
Deze laatste foto toont nog enkele details die afgewerkt werden zoals de extra meter die reeds ingebouwd werd, een olievuldop en de overrolbeugel die voorzien werd van een extra steuntje voor de helm van de piloot.
Het gaat vooruit, maar ik wil dit model dan ook afhebben om in te schrijven op de modelbouwwedstrijd "Modelforce '09" volgend weekend. En ik zou graag Pescarolo ook nog schilderen...
Wordt dus zeker vervolgd!