Nu de onderzijde klaar is (helaas geen foto's wegens te donker, ik zal nog eens op mijn huisfotograaf aanspraak moeten maken) is het tijd voor het laatste grote stuk ... de neus!
Omdat de onderdelen induvidueel reeds afgewerkt waren was het enkel nog assembleren. Na het monteren van de hoofdvleugels op de neus werden de 'endplates' gemonteerd en uitgelijnd, een heel karwei trouwens dat meer dan een uur in beslag nam.
Daarna volgde de kleine vleugels. Omdat ik de 'gurney flaps' wegschuurde moesten deze opnieuw uit PE gemaakt worden. Het opkleven, plooien, ... verliep zonder problemen.
Het geheel ziet er nu als volgt uit ...
Daarna was het de beurt aan de 'nose diffuser'. Zoals enkele wel zullen weten vanop de meetings is dit een deel dat ik eigenlijk niet goed zag zitten wegens zeer complex van vorm. Het moet dun zijn, heeft veel kronkels en kleine vormen, ... dus plasticard was geen optie. Het originele kit onderdeel aanpassen was een mogelijkheid maar veel te omslachtig en zou nooit exact zijn.
Uiteindelijk koos ik ervoor om het onderdeel uit PE te maken, met een zelf gemaakt werktuigje het in zijn juiste vorm te plooien en dan te solderen.
Links zie je het vlakke PE deel, daarnaast het deel met de gesoldeerde 'kuip' en daarnaast een deel waarvan de kuip gevijld werd en een laag primer kreeg met de borstel.
Als laatste even passen of de afmetingen goed zijn en ... het blijkt te kloppen (opluchting!!!)
Nu moet alles nog aan de binnenzijde van de diffuser afgewerkt worden, met 'Scale Weave' bekleed worden en de CF structuur op de buitenzijde gezet worden.