Sorry maar ik ben er absoluut niet mee akkoord dat ferrari gestraft moet worden, er bestaat nergens een regel of een verbod voor teamorders, als de FIA actie wil ondernemen tegen dergelijke acties dan moeten ze nu maar ingrijpen en eens en voor altijd een duidelijke reglementering opstellen betreffende dergelijke acties.
Verder wil ik hier nog eventjes volgende quote van Montezemolo (team boss van de scuderia ferrari) toevoegen:
‘On top of that, it does not seem to me that other teams have behaved differently in the past. One only has to recall the 1998 Australian Grand Prix when Coulthard let Hakkinen pass. Not to mention Jerez in 1997, when what happened was an agreement between two teams, Williams and McLaren to let the Finn take his first grand prix win.’
Bron:
http://www.dailyf1.com/en/news/news.php?id=1176

Als er dus iemand zijn mond moet houden zijn het wel McLaren en Williams, want een afgesproken race tussen twee verschillende teams dat vind ik nog pas smerig spel !!!
Verder zou ik er aan toe willen voegen dat moest de FIA nu regels opstellen ivm teamorders dan zou dat nog niets veranderen! Dan gaan ze het gewoon heimelijk spelen door in te grijpen via de software of door een zogezegd pitstop-probleem...
Feit is dat er veel te veel belangen (lees DOLLARS of EURO'S) op het spel staan en ik denk dat elk team dat in de schoenen van ferrari zou staan op die manier zou reageren. Helaas kunnen de meeste teams er momenteel niet eens van dromen om in de schoenen van ferrari te staan en daarom gaan ze nu natuurlijk moord en brand schreeuwen terwijl ik er zeker van ben dat ze morgen net hetzelfde zouden doen als het hun goed uitkomt.
De F1 is gewoon een keiharde bussiness !
Amen...