View Single Post
Old 23-05-2009, 18:45
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Ochtend nummer 2 kwam eraan. Toen merkte ik op dat de remschijf vooraan eigenlijk veel te klein was en veel te ver achteruit stak. Dit was echt niet ok zo. Even in de spare box gekeken en dan vond ik twee van een Corolla (als ik het goed heb). Vergelijk maar even:

Nu alles passend maken, wat me al gauw een paar uur kostte. Ik had immers de velgen aan de ophanging vastgelijmd. Dat mocht ik dus losmaken met alle schade vandien. Maar ook dit viel op te lossen: in beide delen een gaatje boren en dan een verbindingsstukje ertussen. Eigenlijk zoals het oorspronkelijk was en hupsie...

Dan was er ochtend 3... De bandjes werden opgeschuurd, de bouten aangestipt. de remschijven kregen de kleuren volgens referentie en de tekst op de remklauw werd met rood gedrybrusht. Hetzelfde voor de tekst op de bandjes, maar dan in het geel. Leuk dat dit reeds op de banden stond: echte Pirelli's dus...

10/ Huwelijk body en chassis

Omdat die body superlos zat op het chassis moest hier ingegrepen worden. Het huwelijk had dus een contrectje nodig. Zo zou het schuiven en scheef staan tegengegaan kunnen worden. Werkwijze was eenvoudig: twee gleufjes zagen, opvullen met wat plastic sheet en klaar is Loeten:

11/ Dryfit TRIS

Deze leerde me dat het nog niet goed zat met de bandjes en de body. Opnieuw kwamen deze te ver naar buiten. Heel waarschijnlijk door de onderdelen te verven. Als je overal wat verf op doet kom je al gauw tot wat verschuivingen. Dat was voor ochtend 4...

Deze ochtend dus...

12/ Laatste beurt ophanging

De achterophanging was dik gelukt. Alles werd muurvast gelijmd met secondenlijm zodat ik daar geen zorgen meer had.

Vooraan was het even piekeren. De remklauwen van de voorste en de achterste remschijf kwamen tegen elkaar maar ernaast was er toch nog een kiertje. Als ik dus die achterste wegneem dat kan er een mm gewonnen worden. Net genoeg voor beide zijden. Even de boel weer losmaken... Opnieuw die gaatjes boren, tussenstukjes maken (been there, done that), overbodige remschijf wegnemen...

...
Reply With Quote