En happy Loeten is nu zelfs in de zevende hemel...
Vandaag dus lekker verder gebouwd. De oogleden waren allemaal reeds gespoten. De zijrandjes werden nog even bijgewerkt met X-1. Nu kon het echt moeilijke werk starten...
Even werd nog geopperd om de originele ruiten te hergebruiken. Ik heb die (op aanraden) even proper gemaakt door de restanten eraf te halen en alles op te schuren met schuurpapier: van grid 400 tem 12000 en nadien de drie "zalfjes" van Tamiya Compound. Dat leek allemaal prima tot ik plots besefte dat de kans op dezelfde fout van eerder wel bijzonder groot was. En aangezien deze ezel al vaak genoeg dezelfde steen tegenkomt... Dan toch maar mijn eigen manier volgen. Daar was alles netjes uitgetekend dus dat moest zeker lukken.
En jullie zien, dit is het resultaat. Ook de oogdecals erop en...
Even ter info: het lijkt wat rommelig en is het ook, maar na montage niet meer zichtbaar... De oogleden werden erop gelijmd en om te voorkomen dat er witte randen zouden zichtbaar blijven na montage (na dryfitten bleken er millispleetjes te zitten), heb ik de witte achterkant een zwart laagje gegeven. Zo vallen die spleetjes niet meer op...
Alles werd dan heel voorzichtig met secondenlijm vastgezet en tadaaaa (loftropmetje) onzen Sheriff komt tot leven...
Beiden even samen gezet en dat geeft dit...
Nu kan het chassis eindelijk op de body geplaatst worden. Daarna komen velgen + banden erop. Misschien nog iets voor vanavond. Binnenkort kan ik dan weer gaan boetseren voor de bumpers en het mondje. Dankzij de snor zal dat behoorlijk makkelijk zijn...
Oef een moeilijke klip is genomen, ik kan mijn zwembad in... hahaha