View Single Post
Old 23-06-2009, 20:38
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
...
- er op de verschillende KP's, andere interpretaties werden gegeven aan de veiligheidsvoorschriften. Niet dat dit zo uitzonderlijk is, maar wel de manier waarop. Daar waar er normaal security mensen op de punten aanwezig zijn die alles in goede banen trachten te leiden, werden er op enkele KP's precies nog extra security mensen vanuit de helicopter gedropt om "orde op zaken" te komen stellen. Deze verschenen in motorpak met helm onder de arm vlak nadat de helicopter was gepasseerd en compleet andere voorschriften dicteerden dan hun aanwezige collega's. Weg mooie fotoplek natuurlijk. Maar goed, iederen doet zijn werk naar bestvermogen neem ik aan....!
Guido, als je die doortocht op Westouter bedoelt, aan het "Kapelleke", daar stond ik dus ook en ik begreep er niet veel van. Eerst lieten ze de mensen beneden aan de evacuatiestrook staan, t is te zeggen... ze stonden niet echt in het verlengde van de remzone, maar wel in een haakse evacuatieweg. er passeerden een stuk of vijf wagens en ze lieten begaan.

Toen landde plots een politiehelikopter en drie rijkswachters kwamen die toeschouwers verjagen op die evacuatieweg. Maar daarna moesten ook alle mensen weg rondom een kraan die ongeveer in dezelfde positie stond maar wel bovenop een talud (dus niet op straatniveau)

Een "security" gast die daar passeerde kon mij niet uitleggen waarom we daar weg moesten, hij begreep het zelf niet. Ik sprak dan die politiemensen aan en het enige antwoord dat zij hadden was "omdat er een lint is!"

Ik vermoed dat het eerder op verzoek van de opportunistische kraaneigenaar was, die hier zijn goedkoop stukje reclame kon meepakken maar dan bedacht dat er mensen rondom zijn kraan gingen staan en hij dat liever niet wilde

Hierbij enkele fotos om het te verduidelijken. De wagens komen dus van links en draaien in aan het Kapelletje, haaks op de weg dus...

Reply With Quote