View Single Post
Old 26-06-2009, 19:52
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Een wat late reactie...

Doordat de organisatie nu grotendeels in nieuwe handen is (remember Targa Florio legt boeken neer), probeerden ze het wat over een andere boeg te gooien. Waarschijnlijk werd eens gekeken hoe ze het in Duitsland deden want plots kregen we speciale publiekszones, speciale wegwijzers en dergelijke.

Ik vond wel dat er behoorlijk wat publiek aanwezig was. Zeker op de plaatsen die ik uitgekozen had, maar daar was het dan vaak ook heel spektakelvol. Ben trouwens opgegroeid in de streek...

Wat mij dan weer opviel, was het grote verschil tussen de Vlaamse proeven en die Franse. Bij ons is er meer controle qua parkeren en lopen er nogal wat oranjehemden rond. Op die Franse proef was het eerder "trek uw plan". Ik heb ginds op twee verschillende plaatsen welgeteld twee en een halve security gezien. Die halve? Wel, die lag zijn roes uit te slapen in een zetel naast zijn auto...

Een ander opvallend punt was de ticketcontrole. Voor het eerst sinds jaren heb ik amper moeite moeten doen om op de proeven te geraken zonder ticket. De voorbije jaren moest je echt de streek (en weides) goed kennen. Dit jaar dus niet. Gewoon via de toegangsweg naar binnen... Dus de mensen die niet kwamen omdat ze wilden besparen wegens de crisis: pech gehad !

Ten slotte heb ik genoten van de spannende strijd en van het bezoek aan het wagenpark met in het bijzonder het bezoek aan het team Pyck - Lampaert. Foto's volgen nog als de vakantie begonnen is...
Reply With Quote