View Single Post
Old 27-06-2009, 15:51
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Update!

Nadat de body goed gedroogd is kan het decallen beginnen. De decals die toch al zeker 30 jaar oud zijn, laten zich wonderwel perfect plaatsen. Alleen ben ik zo dom geweest om ze meteen met rode Daco-setting aan te vallen ipv eerst eens teproberen met de groene of oranje, zoals ik iedereen altijd aanraad. Maar ja, ik weet het natuurlijk weer beter dan mezelf eh

Resultaat is dat de decals bijeen krimpen en niet meer vlak te krijgen zijn. Gelukkig heb ik deze kit 2 keer, precies omdat er bij de eerste kit al iets misgelopen was met het spuitwerk, en dus heb ik de decals ook 2 keer. De vernielde decals gaan er nog gemakkelijk af en de 2de set wordt aangesproken. Deze keer wordt echter de oranje Daco-setting gebruikt, en alles gaat nu goed.

Omdat Tamiya het probleem van de koplampen niet goed aanpakt zodat je niet het gewenste resultaat bekomt dat ik wél bekomen heb, leveren ze er de Jägermeister decals niet bij die op de voorbumper staan naast de verkleinde koplampen. Die heb ik dus uit de onderdelendoos moeten toveren. net als de naam van de piloot trouwens, die ik samengesteld heb uit losse letters van de (ongeveer) juiste grootte.

Op weg naar de modelbouwmeeting gebeurde er dan iets onvoorziens: de frontlip vooraan, onder de bumper, was erg dun geworden vanwege het vele schuren, en omdat ik de body op een stuk piepschuim bevestigd had middels enkele tandenstokers was er tijdens het transport een tandenstoker die tegen de frontlip drukte en er een stuk van afbrak. Dus bleef me niets anders over dan de ganse lip weg te schuren en een heel nieuwe te fabriceren uit plasticard. Niet zo moeilijk allemaal, maar het kost wel wat tijd.

Ondertussen heb ik de body gepolisht, zodat alle setting-sporen verwijderd zijn en ik alles in de vernis kan zetten. Maar eerst wat foto's natuurlijk:

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1977_porsche_935_jägermeister_21.JPG
Views:	1020
Size:	680.3 KB
ID:	14261   Click image for larger version

Name:	1977_porsche_935_jägermeister_22.JPG
Views:	1045
Size:	677.3 KB
ID:	14262   Click image for larger version

Name:	1977_porsche_935_jägermeister_23.JPG
Views:	1066