Als het waar is dat de RACB hierin de grootste verantwoordelijke is, vrees ik op middellange termijn min of meer voor de DSMEC want zij worden volgend jaar een nationaal kampioenschap (dixit Hans van de Ven in een interview met Peter Baert op pitstop.tv). Maar waarom kon het dan wel in de jaren voordat SRO promotor werd van de belcar? Toen was de RACB toch ook al betrokken maar toen konden we ten minste nog spreken van autosport in de belcar. De wil van SRO om alles hypergeforceerd te hervormen naar GT3 en GT4 (waar is de tijd dat er nog kon geraced worden met peugeot 205?) heeft ervoor gezorgd dat vooral de mannen met heel erg veel geld zich naar het circuit begeven hebben (vandaar ook dat de echt talentvolle rijders zich uit de sport teruggetrokken hebben/hebben moeten terugtrekken wegens onbetaalbaar) dus dan valt alles op sportief vlak ook plots in duigen. Uiteindelijk is er ook nog de opvolging van de media: waarom komt er nooit buiten de 24 uren iets in de gazet of op het nieuws etc.? Door een korte reportage op de regionale zenders en het initiatief van pitstop.tv is er al een eerste aanzet gegeven maar ik zie dat gelijk instorten omdat er "te weinig belangstelling is". Ja hallo, hebben ze daar dan nog nooit van internet gehoord? Eén centrale site waar echt alles aan info op komt van ELKE activiteit van het circuit van Zolder (video's, uitslagen, standen,nieuws,...).
|