View Single Post
Old 15-07-2009, 19:16
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Update!

We leggen de body terzijde en concentreren ons op het chassis. Ik was in de veronderstelling dat dit zwart of metaalkleurig zou zijn, maar het bouwplan vermelde "body color". Dat hoeft eigenlijk niet verwonderen, want bij het oranje spuiten van de Porsche is de onderzijde en de binnenzijde van het motorcompartiment gewoon meegespoten. De referentiefoto's bevestigen dit trouwens; alleen de cockpit werd zwart gespoten (met een aluminiumkleurige rolkooi). Dus wordt de spuitbus TS-12 weer boven gehaald (eigenlijk is het een nieuwe want de eerste was op) en werden de onderdelen zoals het chassis en de ophangingsbeugels van de achterste ophanging oranje gespoten.

Die onderdelen werden opzij gelegd om te drogen, waarna het motorblok aangepakt werd. In eerste instantie werd er conform bouwplan een blok samengebouwd, maar omdat ik de Porsche 935 ook als 1/12 bouwdoos van Tamiya heb, vond ik het wel een goed idee om dat bouwplan er naast te leggen, zodat ik kon zien waar Tamiya op schaal 1/20 tekort door de bocht gaat. Daarbij was het meest opvallende verschil het totaal ontbreken van kablage in 1/20, terwijl dit in 1/12 zeer gedetailleerd uitgevoerd wordt. Omdat ik de 1/20 Porsche ook wel wil presenteren met afgenomen motorkap, besloot ik om de kablage toe te voegen. Gemakkelijker gezegd dan gedaan, want zelfs de stroomverdeler is gewoon weggelaten in deze kit. Dus moest er eentje gescratcht worden uit aluminium buis en plasticard. Daarnaast moesten alle gaatjes uitgeboord worden voor de bougiekabels en de brandstofleidingen. Ik heb ook wat onderdelen voorzien van meer details zoals een aandrijfriem die ik vervangen heb door uurwerkonderdelen en plastic strip voor de riem.

Vervolgens werd de kuipzetel ontdaan van alle bramen, en werden de zijdelingse gaten waardoor de heupgordels steken, uitgeboord. Aan de schouders zitten geen gaten omdat de referentiefoto's tonen dat de schoudergordels over de rand van de kuipzetel lopen.

Daarna werd de figuur van de piloot gemonteerd om te checken of hij in de stoel past. De opgegoten gordels werden trouwens weggeschuurd omdat ik aftermarket gordels wil gebruiken. Eens alle bramen en flash van de figuur weggeschuurd waren, en de helm enigszins op de schouders paste, heb ik de armen aan het lichaam bevestigd met een minimum aan lijm, omdat ik me er van wou vergewissen dat het stuurwiel tussen de handen past. Eens dat in orde was konden de kieren tussen armen en lichaam opgevuld worden met secondelijm en bloem.

Tot zover deze lezing, waarde parochianen Wordt vervolgd!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1977_porsche_935_jägermeister_31_small.jpg
Views:	1787
Size:	491.2 KB
ID:	14384   Click image for larger version

Name:	1977_porsche_935_jägermeister_32_small.jpg
Views:	1647
Size:	823.7 KB
ID:	14385   Click image for larger version

Name:	1977_porsche_935_jägermeister_33_small.jpg
Views:	1650