View Single Post
Old 21-07-2009, 12:46
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by camso belgium View Post
Zou het niet een probleem van promotie zijn?
Maar ik woon in de West Vloanders en weet het dus niet zo snel.
Van de Renault World Series ben ik steeds op de hoogte, maar van een wedstrijd op Zolder voor een voetbalkampioenschap met auto's heb ik dit jaar NIETS gehoord.
Inderdaad, ik woon op 10 minuten van de 'West Vloanders' en buiten de WSbR, krijg ik hier nooit iets van autosport te horen of te zien.

En ja, je mag events nog gratis maken, eens je daar bent heb je ook nog je verteer: eten, drinken, parking, enz... Bovendien bolt m'n autootje jammer genoeg niet op water en meerdere weekends in de maand weegt al wel eens door als je telkens zo'n afstanden moet overbruggen. Daarom ben ik grote voorstander van alles mooi in één weekend te plannen. Dat is dus al een stap in de goede richting want momenteel is er toch ook wel een overaanbod aan raceweekends.

Ben vorig weekend WTCC gaan kijken in Brands Hatch en daar krijg je wel een mooi voorbeeld te zien van hoe het zou moeten. Hele families zag ik daar voorbijkomen en het was er een gezellige drukte. En ja, in Engeland is er ook crisis hé, maar daar was het toch niet te merken.

En inderdaad Dries, die 'niet-autosportfans' bereiken blijft een zeer moeilijke opgave. Er is tegenwoordig zo'n grote aanbod aan events dat het geen makkelijke klus is om de niet-diehards naar het circuit te lokken.

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote