Ik heb zelf in het verleden al wat moeite gedaan om niet autosport-"freaks" naar het circuit te brengen en de commentaar is achteraf meestal hetzelfde:
"Tof, maar na een paar ronden weet je niet meer wie waar rijdt, en je ziet maar een klein stuk van de baan. Op TV zie je alles toch veel beter?" Van voetbalfans hoor je ook vaak "dat een totale ontlading bij een doelpunt in deze sport ontbreekt." Dat eerste is eerlijk gezegd ook wel echt een hekel punt, zelfs voor dé autosport-freak. Een overzicht krijgen van de wedstrijd is niet zo eenvoudig, zeker als het klasses betreft die je niet op de voet volgt. Op Circuit-Zolder liggen de plaatsen waar je dan wel een goed overzicht krijgt er vaak ook nog dramatisch bij.
Ik schrik er een beetje van dat de SMS-diensten hun intrede nog niet gedaan hebben in de racerij, betreffende real-time track posities, enz... Belgacom verdient graag een centje bij

Maar ook daar geldt: haal je als organisator winst uit zo'n dienst? Anders heeft dat ook geen zin.
Op zich is het feit dat iedereen gratis binnen wil ook niet zo vreemd. In het verleden waren voor de meeste Belcar-wedstrijden gratis tickets beschikbaar. Eens men dat gewoon is betaalt men niet graag meer...
Dat een World-series by Renault grote aantallen trekt is uiteraard door die gratis toegang, de hoeveelheid promotie, en door het feit dat toeschouwers daar wagens van hoog & 'snel' niveau krijgen voorgeschoteld, zelfs een F1.
Ik denk dat wij qua evenementen anno 2009 allemaal te veel verwend zijn. Het moet al spectaculair zijn wil men er nog geld voor neertellen.