Update!
De motor zit in elkaar, dus leggen we ons toe op de bouw van de ophangingsonderdelen. Achteraan worden dus alle onderdelen in de juiste kleuren geschilderd, waarna ze gemonteerd worden. Na wat weathering en drybrushen ziet het er niet slecht uit, maar... er ontbreekt iets. Inderdaad, deze kit is weliswaar een pareltje van techniek, maar Tamiya heeft wel verzuimd om de remmen te voorzien in de bouwdoos. Nu is dat vooraan niet zo'n ramp omdat je er toch niets van zou zien, maar achteraan is een ander verhaal. Een model dat geshowd wordt op een spiegel zou snel door de mand vallen, en met de motorkap eraf kan je zelfs van bovenaf zien dat er geen remmen in de velgen zitten! Daar moet dus iets aan gedaan worden. In mijn aftermarket onderdelen doos vind ik algauw passende foto-ets remschijven met koelgaatjes zoals de Porsche 935 destijds had. Ik lijm ze tegen een stuk plastic sheet, en boor vervolgens alle gaatjes uit doorheen het plastic, zodat ze er realistisch uitzien. De zijkanten worden bekleed met BMF, de buitenzijde wordt gewoon zilver geschilderd omdat er achteraf toch niets meer van te zien zal zijn. Aan de binnenzijde worden ook de foto-ets remklauwen bevestigd waaraan op hun beurt de remleidingen vastgekleefd worden die in de achterzijde van de Porsche verdwijnen.
Vooraan maken we ons zoals gezegd geen zorgen om de ontbrekende remmen, maar de schokdempers vereisen hier wel wat aandacht. De originele kitonderdelen zijn uit één geheel gegoten wat het opkuisen van flash en bramen sowieso tot geen pretje maakt. Als er dan ook nog eens sinkmarks in de veren zitten, is het duidelijk: we gaan ze scratchen. Niet helemaal, want het onderste deel is nog wel bruikbaar, maar wel het gedeelte waarrond de veer zit. Van wat aluminium buisjes wordt eerst een schokdemper gefabriceerd, waarna het begin- en eindpunt van de veer vervaardigd wordt van dunne schijfjes aluminium buis die we snijden als een sneetje brood. Tenslotte gebruiken we wat Tenco 0,8mm wire om de veren mee te vormen door ze rond een gelijkaardig stuk aluminium buis te wikkelen als waarmee de schokdempers gemaakt zijn. Eens ze in vorm zitten worden ze simpelweg matzwart geschilderd en na droging worden ze op de schokdempers geschoven. Eens ook de eindpunten erop geschoven zijn is de homemade schokdemper klaar en kunnen we hem bevestigen aan het onderste deel van de ophanging waarin we een gaatje geboord hebben. Op de foto zie je bovenaan de zelfgemaakte schokdempers, onderaan die kitonderdelen.
De velgen dan. Vooraan zitten er in de kit verchroomde velgen, achteraan zijn ze gemaakt van zwart plastic. Dus wordt het chroom verwijderd met ovenreiniger, en worden alle velgen vervolgens gespoten met grijze primer om een gelijkmatige eindkleur te verkrijgen. Na het drogen van de primer spuiten we de velgen met TS-30 zilver, wat er veel realistischer uitziet dan het chroom van de kit.
Ook de andere onderdelen van de voorste ophanging en de wielkappen werden in hun basiskleur gespoten. We hebben ze eens bijeen gelegd voor de foto, maar het is duidelijk dat er nog heel wat detailschildering en weathering aan te pas gaat komen vooraleer ze er realistisch gaan uitzien.