En dat hebben we dus gedaan. De voorste wielen werden gemonteerd en de wielkappen werden geschilderd en geweatherd. De "Dunlop" belettering werd uit nostalgische redenen nog eens met de hand geschilderd in plaats van de letters weg te shuren en ze te vervangen door een decal.
Achteraan werden al deze handelingen nog eens over gedaan. Het schilderen van de letters op de banden heeft wel iets vind ik.
Eens de wielen gemonteerd zijn kunnen de andere ophangingsonderdelen vooraan ook aangebracht worden. Daarna worden ze op hun beurt voorzien van van weathering en drybrushing. Met de airbrush werden tenslotte nog wat sporen van olie en rubber op de onderzijde van het chassis aangebracht. Niet teveel, want het is geen rallywagen natuurlijk, maar ook op het circuit kan een chassis er onderaan redelijk vuil gaan uitzien...
Achteraan een gelijkaardig verhaal natuurlijk. Ook hier werden de nodige weathering en sporen van olie en rubber aangebracht. Let ook op de gele pijl: dit is alles wat er in feite van de achterste remschijf te zien blijft: niet zo heel veel, maar als ze er niet zou zitten was er alleen maar een gapend gat, en dat lijkt echt nergens op.
In zijn totaliteit ziet het chassis er onderaan nu redelijk verweerd uit, maar ook weer niet teveel. Dat is precies de look die ik wou bereiken. Eens de onderzijde van het chassis helemaal klaar is, draai ik het model om zodat het op zijn wielen komt te staan. Vanaf dit moment weet ik namelijk dat de aangebrachte schilder- en spuitwerken niet meer beschadigd kunnen worden vanwege het over de werktafel schuiven, omdat de wielen op hun plaats zitten.