View Single Post
Old 06-08-2009, 00:44
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Mooi weer en modelbouw, op mijn kamertje wordt het al zeer vlug veel te warm. Dus wat spullen bij elkaar gepakt en op het terras in de schaduw dan maar verder gewerkt aan de carrosserie. De koelsleuven op de motorkap moesten nog aan 1 kant verbreed worden en er moest nog een extra luchtinlaat gemaakt worden.

bron: http://www.geocities.com/zakcapriturbo/bigwing.html

Eerst een model in mijn kast gezocht die zo'n speciefieke inlaat heeft. Chanche, een oude Porsche 956 heeft er zo eentje boven op het dak die ook nog groot genoeg was. Een stukje maskingtape erover geplakt, het gat afgetekend en daarna het gat op de maskingtape uitgesneden. Dan het stuk maskingtape met het betreffende gat op de motorkap geplakt en uitgeboord/uitgesneden en gevijld/geschuurd met dit als resultaat:

Nu rest me nog de windgeleiders op de motorkap te scratchen.

De luchtinlaten naast de koplampen. Bij deze kit is links en rechts verschillend zoals te zien op mijn oud model:

Bovendien ligt de koplamp naast dat vierkantig gat dieper dan de de andere, terwijl dat op de Jägermeister-Capri gelijk moet zijn.
Dus de oprand van dat vierkantje werd verwijderd:

Dat gat wordt nu opgevuld met wat plasticard met de juiste dikte zodat ik daar later een gat kan gaan boren. Dat klein vierkantig gaatje wordt ook aan de binnenkant opgevuld om het boren wat te vergemakkelijken.

Dat was het voor deze kleine update.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Ford Capri Jägermeister  012.jpg
Views:	1749
Size:	26.8 KB
ID:	14548   Click image for larger version

Name:	Ford Capri Jägermeister  108.JPG
Views:	2517
Size:	95.2 KB
ID:	14549   Click image for larger version

Name:	Ford Capri Jägermeister  109.JPG
Views:	1651
Size:	96.6 KB
ID:	14550   Click image for larger version

Name:	Ford Capri Jägermeister  110.JPG
Views:	1659
Size:	95.5 KB
ID:	14551   Click image for larger version

Name:	Ford Capri Jägermeister  111.JPG
Views:	1656
Size:	95.4 KB
ID:	14552  

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.

Last edited by Nismo; 06-08-2009 at 01:01.
Reply With Quote