Quote:
Originally Posted by Mark
Sinds deze week is het FIA WK GT1 wagens 2010 officieel !! Ratel/SRO hebben voldaan aan de minimale eisen van de FIA:
-4 merken
-18 wagens
-3 continenten
Volgens het stukje in Autosport is nog niet alles getekend. De FIA gaat ervan uit dat alles goed gaat komen. Op deze manier ligt Ratel/SRO 5 maanden voor op schema. Kan dus alleen maar in de kaart spelen van SRO/teams/coureurs om hun plannen voor 2010 vorm te geven.
Merken waarvan bekend is dat ze bezig zijn met GT1 wagens spec 2010
- Nissan (nieuw)
- Ford GT1 (upgrade GT3 Matech)
- Lambo (nieuw)
- Corvette (downgrade huidige GT1)
- Ferrari (upgrade GT2)
- Aston Martin (upgrade GT2? Downgrade GT1?)
- Ascari (zie nieuwssprokkels in deze thread)
|
Het lijstje zoals het er nu uit zou moeten zien:
- Nissan GT-R (nieuw)
- Ford GT (upgrade GT3 Matech)
- Lamborghini Murcielago SV (nieuw)
- Corvette C6.R (downgrade huidige GT1)
- Aston Martin DBR9 (downgrade huidige GT1)
- Maserati MC12 (downgrade huidige GT1)
De Maserati is nog niet officieel goedgekeurd maar schijnt een kwestie van tijd te zijn.
Daarmee is het maximum aan deelnemende fabrikanten bereikt en zijn 'vermeende' projecten van Audi, Ferrari, Jaguar, Alpina BMW en Ascari dus (nog) niet levensvatbaar gebleken.
Veel blijft bij het oude; spijtig dat het aantal fabrikanten gelimiteerd is...