View Single Post
Old 07-09-2009, 21:27
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

En dus kan de body rustig geprimed worden, waarna er 3 lagen glanzend zwart overheen gaan.

Met de bouw van de rolkooi heb ik het me natuurlijk niet gemakkelijk gemaakt om de details tussen de buizen door te schilderen. Ik krijg er zowaar een soort van geanycoloog-gevoel van...

Maar moeilijk gaat ook, en telkens ik met mijn penseel de wit gelakte buizen raak veeg ik de fout gewoon weer weg met een oorwatje met een beetje verdunner aan, zodat ik tenslotte toch een aanvaardbaar resultaat bereik. Deze 1/43 collectie-modellen zijn sowieso van een ander kaliber en afwerkingsniveau dan de grotere modellen die ik pleeg in te schrijven in een wedstrijd; bij zo'n collectie gaat het vooral om de totaliteit ervan, en als alle modellen een redelijk niveau van afwerking halen ben ik al tevreden. Op die manier gun ik mezelf trouwens af en toe eens een pauze in het concentratieniveau, gewoon lekker wat schilderen en plakken en vrij snel een modelletje af hebben...

Maar! Dat betekent niet dat ik alles zomaar voor waar moet aanvaarden. En precies dat overkomt me als ik de referentiefoto's (waarvan er bitter weinig bestaan trouwens) vergelijk met mijn model: die lampjes-toestand rechtboven op het dak behoort verdorie niet op mijn model te staan! Dat ik dit nu pas opmerk is natuurlijk mijn eigen fout, maar welke fabrikant steekt nu een resin body in zijn kit die dan achteraf gezien niet correct is en moet aangepast worden... Pfff, dat wordt dus wegsnijden en wegschuren nadat de spuitwerkzaamheden al uitgevoerd zijn, en wat erger is: zelfs nadat ik al enkele decals aangebracht heb. Ik kan dus onmogelijk nog terug om de verf te strippen of zo, ik moet hier dus rechtdoor gaan.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	2001_porsche_911_gt3rs_06.JPG
Views:	920
Size:	498.8 KB
ID:	14744   Click image for larger version

Name:	2001_porsche_911_gt3rs_07.JPG
Views:	961
Size:	491.4 KB
ID:	14745   Click image for larger version

Name:	2001_porsche_911_gt3rs_08.JPG
Views:	926
Size:	593.7 KB
ID:	14746   Click image for larger version

Name:	2001_porsche_911_gt3rs_09.JPG
Views:	961
Size:	606.8 KB
ID:	14747   Click image for larger version

Name:	2001_porsche_911_gt3rs_10.JPG
Views:	942
Size:	505.3 KB
ID:	14748  

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 08-09-2009 at 08:21.
Reply With Quote