Van de Ven reageert:
http://www.autosport.be/news/2009/09...nDeVenReageert
Die is niet zo blij met bepaalde berichten en wellicht bepaalde fora. Volgens deze reactie is er nog niets besloten maar daar ben ik het niet mee eens. Hoe dan ook moet een coureur volgend jaar op het circuit "nationaal" rijden. Daar kunnen de vaste DSMEC-klanten niets meer aan veranderen.
Als de VAS geen circuit meer mag inrichten? Waar kun je dan als starter terecht? Waar zijn de tijden van de Zolder Sprinters Cup op een zondagochtend? Daar zaten toch opmerkelijke gasten tussen. Die werden soms een ster en soms hoorde je er niks meer van. Hoe zou het met die Engelsman vergaan zijn die met zijn Citroen AX vers van de ferry kwam? 12 rondjes behouden rijden en dan weer terug met de AX naar de ferry.
In de afgelopen jaren heeft Skylimit/Jaenen een prachtig concept opgestart voor de echte beginner/low-budget racer. Eerst nog in een piraten-versie en ik geloof naderhand onder de vlag van de VAS. Moeten die stoppen? Gaan ze terug naar de piraten? Of gaan die ook nationaal?
Ach, er zullen nog wat nieuwsberichten volgen

Morgen ga ik genieten van de trucks en 52 DSMEC wagens in de training. Wil je het maken in de autosport? Denk vooral niet in het algemene belang van de sport maar vooral aan je eigen beurs! Lahaye van de PRC vertrouw ik zelfs mijn lege beurs niet toe. Zie het goedgekeurde gesjoemel in de BTCS 2007.
Weet u, ik hou nog steeds van autosport maar hoe ga ik daar vorm aan geven zonder dat ik me stoor aan de negatieve aspecten van deze sport? Ga ik alle blaadjes opzeggen? Een net-nanny instellen voor autosportsites en fora? Mijn licentie als marshal inleveren? Alle insiders uit de autosport "blocken" in mijn mailbox en mobiel?
En dan? Als blondje de races bezoeken en denken dat alles zo is zoals het is? Zoals u weet, dromen zijn bedrog. Kon ik de klok maar terugzetten naar 1998