View Single Post
Old 28-11-2009, 12:54
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

World Touring Car Championship 2010 - Toekomst onzeker?

De toekomst van het WTCC staat onder grote druk. BMW beslist op 5 december over hun plannen voor 2010. Verwacht wordt dat ze van 5 naar 2 wagens (RBM: Priaulx + Farfus) gaan of zelfs helemaal stoppen. Zanardi heeft in ieder geval al aangekondigd in 2010 niet actief te zijn in het WTCC. Schnitzer gaat waarschijnlijk een Europees programma afwerken met de GT2 en ROAL stapt over naar het Italiaanse Superstars kampioenschap.

SEAT zal haar programma waarschijnlijk ook verminderen tot 2 a 3 wagens. Oreca keert in ieder geval niet terug. Ik zie Sunred nog wel een opwaardering krijgen naar semi-fabrieksteam.

Goede nieuws is dat Chevrolet haar deelname reeds bevestigd heeft. Enige wijziging bij de "Amerikanen" is dat Larini vervangen wordt door Yvan Muller.

Lada zit financieel in zware problemen. Het is twijfelachtig of het Russian Bears team komend seizoen fabrieksondersteuning krijgt.

Over de privateers is nog niet veel te zeggen. Engstler zal opnieuw deelnemen met een aantal wagens en Pro Motorsport stapt waarschijnlijk over naar het Italiaanse Superstars kampioenschap.

Met in 2011 nieuwe technische regels op komst zal 2010 in ieder geval een tussenjaar worden. Ik denk dat het WTCC blij mag zijn als er 20 wagens op de grid zullen staan.

Persoonlijk hoop ik dat we in 2011 1 Europees tourwagenkampioenschap zullen hebben. Of dat DTM of WTCC zal zijn maakt me in principe niet zoveel uit als het racen maar goed is, grote grid hebben en de auto's er goed uit zien.
Reply With Quote