View Single Post
Old 29-12-2009, 18:07
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Een foto, genomen van linksachter toont echter wel al dat de open deur een mooie inkijk gaat opleveren van het interieur, en dat de detailleringswerken hier zeker niet verloren zullen gaan.

De open motorkap werd ook al onderworpen aan de nodige verbeteringswerken. De opening was te groot zodat de motorkap er eigenlijk gewoon doorviel bij dryfitting. Dit werd opgelost door overal wat plastic sheet toe te voegen, wat er meteen ook voor zorgt dat de wanden mooi egaal worden, in tegenstelling tot de soms onregelmatige vormen die gegoten resin kan vertonen. Ook de linker achterzijde van de Porsche werd langer gemaakt met behulp van wat plastic strip als "bekisting", die opgevuld werd met secondelijm en bloem tot de achterzijde even ver kwam dan de rechterkant. Of deze asymmetrie voortkomt uit het resin gieten of de "scheve oog" van de ontwerper van de kit laat ik in het midden...

De onderkant van het chassis vertoonde de meeste luchtbellen. Hier werd ervoor gekozen om ze uit te boren en op te vullen met plastic rod en secondelijm, die vervolgens weer gladgeschuurd werden om een egaal geheel te vormen met de rest. We hebben gebruik gemaakt van 3 diameters plastic rod, maar de foto toont enkel de grootste diameter; de rest is hier niet zo goed zichtbaar.

Bij het dryfitten van de lichten kwamen we tot een andere onaangename verrassing: de koplamp-glaasjes en de achterlichten die in de kit meegeleverd zitten passen totaal niet bij deze Porsche. De voorste koplampen zijn veel te klein om in de zittingen te passen, wat eventueel nog opgelost zou kunnen worden met epoxy 2 componentenlijm, maar hoe we de achterste lichtstrook moeten vervangen was een raadsel. Daarom heb ik Etienne een vriendelijk mailtje gestuurd met de vraag om de lichten na te sturen...

Een week vakantie zit er al in deze Porsche, en je ziet haast nog niet dat er iets aan gedaan is. Dit wordt een lange WIP vrees ik. Maar ik hoop wel dat het model eens het klaar is de moeite waard geweest zal zijn...

Wordt dus vervolgd!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_05.JPG
Views:	4570
Size:	634.6 KB
ID:	15925   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_06.JPG
Views:	4686
Size:	609.6 KB
ID:	15926   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_07.JPG